Zrównoważona moda w klimacie firmy kurierskiej

Modelka i producentka pokazów mody Jessica Minh Anh realizuje swój najnowszy pokaz mody zrównoważonej na lotnisku JFK wspólnie z firmą kurierską DHL

Odpowiedzialność, zamiast festiwalu zbytku

Duże światowe pokazy mody oprócz samych ubrań przekazują pewną myśl, odzwierciedlają to co aktualnie jest ważne w kulturze masowej. To sprawia, że często aspirujący producenci takich wydarzeń na siłę szukają kontrowersji lub awangardy, a i tak kończą niedostrzeżeni. Tymczasem te najbardziej ikoniczne pokazy zwykle obracały się wokół banalnie prostych, ale powszechnie zrozumiałych klisz. Dość wymienić tak znane przykłady jak pokazy Channel autorstwa Karla Lagerfelda inspirowane supermarketem, biblioteką czy lotniskiem. Jednak Karl przeszedł już do historii mody, a marketing mody ewoluuje. Skasowano kultowe pokazy Victoria’s Secret, czy bliższe nam berliński Bread&Butter czy Stockholm Fashion Week.

Wybieg w klimacie firmy kurierskiej

Jessica Minh Anh – znana z ekstrawaganckich pokazów w tak awangardowych miejscach jak pokład wycieczkowca, czy zapora Hoovera – teraz stara się wpisać w klimat mody odpowiedzialnej. W nowym zielonym pokazie zabiera nas w klimat rodem z magazynu firmy kurierskiej. Partnerem pokazu jest światowy gigant logistyczny DHL, a areną nowojorski port lotniczy JFK. Sens tej współpracy ma podkreślać, że moda w dobie e-commerce to także ogromne przedsięwzięcie logistyczne, które dzięki korzystaniu z odnawialnych źródeł energii może znacznie ograniczyć emisje. Pokaz został zaplanowany na 6 lutego 2020 r., a do udziału zaproszono domy mody ze wszystkich kontynentów.

 Przygotowania do pokazu mody - Jessica Minh Anh X DHL, fot. JMA