Niezwykłe pióropusze Magdaleny Nahurskiej – Wywiad z założycielką pracowni pióropuszy Ajdacho

 Ajdach to efekt fascynacji naturalnymi piórami, ich delikatnością, różnorodnością, niepowtarzalnością, ale też możliwości jakie dają w modzie i fotografii. Pióropusze wykonane w pracowni Ajdacho to za każdym razem utrwalenie, zatrzymanie kruchych i lekkich piór w przykuwającej uwagę pięknej i wysmakowanej formie. Skąd wziął się pomysł na taki biznes? Jak powstają? Jakie mogą mieć zastosowanie w […]

Departament Twórczości – Wywiad z Patrycją Forfecką

Departament Twórczości to pracownia torebek, plecaków i akcesoriów ze skóry, w której wszystkie produkty od projektu do realizacji przechodzą przez ręce założycielki Patrycji Forfeckiej. W czasie tworzenia próbuje wydobyć indywidualny charakter materiału. Pracuje na skórze, która porównywana jest do surowego drewna, w ten sam sposób zmienia je czas. Każda nowa torebka  jest  szyta z pasji […]

Projektantka z listy Forbes’a 30 Under 30 wprowadza płatności kryptowalutą

Tatyana Kozhevnikova jest założycielką marki Artefact London i finalistką FORBES 30 Under 30 Class of 2018 Arts & Culture Europe, która postanowiła akceptować płatności on-line krypto-walutami. Nie chce nam się wierzyć, że jest to – jak niektórzy głoszą – pierwszy na świecie butik on-line, który akceptuje takie transakcje, ale na pewno pierwszy renomowany i zauważony przez szerszą […]

Marka Victorii Beckham zyskała inwestora na 30 milionów funtów

Marka Victorii Beckham zyskała inwestora – NEO Investment Partners – który zasili ją kwotą 30 milionów funtów szterlingów. Fundusz specjalizujący w markach luksusowych nabył udziały VBL. Dzięki tej inwestycji firma będzie mogła rozwinąć się na istniejących rynkach oraz wprowadzić nowe kategorie produktów i rozszerzyć obecność w e-commerce. Od 2018 roku przeniesie się również do nowej siedziby.

Majsterski czyli dziewczyny od DIY

Adam Słodowy, ojciec ruchu Zrób to Sam i autor bestsellerowych poradników dla majsterkowiczów w PRL, doczekał się godnego zastępstwa. Majsterki, czyli Barbara Sowa, Sylwia Czubkowska i Alicja Rzeczkowska, idąc w jego ślady, pokazują, jak zrobić coś z niczego i dać przedmiotom drugie życie. Choć czasy się zmieniły i w sklepach kupić można dosłownie wszystko, w […]

Biznesowa kuchnia Uli Stępniak – Wywiad z założycielką cukierni Słodki Muffin

Jeśli prowadzisz własną firmę, dobrze wiesz, że o sukcesie decydują szczegóły. Problem w tym, że tych szczegółów trzeba uczyć się samodzielnie, za błędy płacić, a prostych rozwiązań szukać latami. Dlatego właśnie postanowiliśmy pytać przedsiębiorców, którzy tworzą coś wyjątkowego o kuchnię ich biznesu.  Ula Stępniak – założycielka cukierni Słodki Muffin, o której czytaliście we wcześniejszym wywiadzie, […]

Pani inżynier, która drukuje buty w 3D

Marka butów OESH otrzymała od Amerykańskiej Narodowej Fundacji Nauki grant na rozwój technologii  druku 3D. OESH jest przedstawicielem small biznesu, jednak rozwija innowacyjny projekt masowej produkcji w technologii druku 3D. Nie chodzi więc już tylko o prototypowanie. Założycielką marki jest Casey Kerrigan, która teoretycznie z modą ma niewiele wspólnego, gdyż jest naukowcem i inżynierem w dziedzinie biomechaniki. Warto […]

Czego nie wiesz o prowadzeniu bloga wnętrzarskiego? Wywiad z Aleksandrą Ciesielską

Uśmiechnięta, pewna siebie i konsekwentnie dążąca do celu – tak w kilku słowach można opisać Aleksandrę Ciesielską. Od ponad dwóch lat ta młoda dziewczyna prowadzi blog wnętrzarski, poświęcony przede wszystkim stylowi skandynawskiemu – Design your home. Jak zaczęła się jej przygoda z pisaniem i jak to właściwie jest prowadzić swojego bloga? 

Cukiernia z wizją smaczniejszą niż niejeden start-up

Swoimi słodkimi wypiekami urzekła m.in. Google’a, Facebooka i Stadion Narodowy, którzy są już jej stałymi klientami. W portfolio ma także tort urodzinowy dla samego Paula McCartneya. Jej pracownia cukiernicza tygodniowo zużywa ok. 700 jaj, ponad 80 kg mąki, niezliczoną ilość śmietany i owoców sezonowych. Przepis na sukces cukierni Słodki Muffin tkwi w naturalnych składnikach, indywidualnym […]

Cudne Wianki – rozmowa z założycielką projektu

Praca na etacie i spełnianie marzeń po godzinach, które dodatkowo przekłada się na zainteresowanie klientek tworzonym produktem? Tak, to właśnie jest jedna z takich historii i to zupełnie prawdziwa. Przedstawiamy rozmowę z Aleksandrą Grodzicką-Cudak – założycielką projektu artystycznego Cudne Wianki.

Design od dziewczyn z Rihhno

Zespół Rihhno to trzy dziewczyny, które budują swoją przestrzeń w świecie designu przy pomocy prostych narzędzi: wiedzy, intuicji i odwagi. Magda na co dzień współtworzy największe targi związane z ideą slow life, Gem projektuje oświetlenie i produkty z drewna, a zainteresowania, praca i plany Mai związane są z przestrzenią klubową. Ich misją jest zaznaczanie swojej […]

Rozmowa z założycielką Nici w robocie

Czy jest granica między modą, a designem i wyposażeniem wnętrz? Przecież dobry gust to szerokie pojęcie, a tkanina i nici są podstawą nie tylko do szycia ciuchów, ale też wielu małych przedmiotów, które sprawiają, że w domu jest przytulnie. O tym jak zacząć od projektowania prostych domowych drobiazgów, by stopniowo rozszerzać je na odzież rozmawiamy […]

Modowy projekt mamy i córki

Założycielki Magu Moda – Magda Szczęsna i Julia Szczęsna – to mama i córka, które połączyły siły i kreatywną energię w realizacji marzenia o stworzeniu własnej marki odzieżowej. Projektują myśląc o tym jak kobiety czują się w ich ubraniach, zgodnie z zasadą, że „kiedy czujemy się dobrze, wyglądamy lepiej”. O tym jak powstał ten wyjątkowy projekt rozmawiamy z Magdą Szczęsną.

Rozmowa z duetem designerek LONGSTORY

Szale i chusty to zwieńczenie eleganckiej stylizacji. Tym bardziej miło słyszeć, że mamy w Polsce nową markę, która właśnie tę część garderoby postawiła za priorytet. Chodzi o markę LONGSTORY, o której opowiadają jej założycielki – Agnieszka Pasierska i Magda Paszewska.

Anka Letycja Walicka o swoich projektach

Sprzedaję to co zobaczyłam, moją estetykę – O projektowaniu mody opowiada Anka Letycja Walicka. Jej projekty pokazują, że można – będąc młodym projektantem – robić modę na światowym poziomie. Nie naśladować kogoś, ale proponować własną interpretację współczesności. Można powiedzieć, że jest wcieleniem elegancji – w wyglądzie, sposobie zachowania, artykułowaniu myśli. Posłuchajcie co ma do powiedzenia, również […]

Biznes we włoskim stylu

Kawiarnia to pomysł na biznes, który nie brzmi specjalnie wyjątkowo. Dopóki nie zobaczy się niesamowitego food-trucka na bazie uroczego trójkołowca Piaggio Ape! Poznajcie Paulinę i Pawła, którzy mimo, że są dopiero na studiach, zrobili to, na co inni nie zdecydują się nigdy.

Biżuteria z kawą w tle

Jeśli chcesz prowadzić własną firmę prędzej czy później przekonasz się, że dla utrzymania się z tego co robisz kluczowe znaczenie ma marża. A nad nią masz kontrolę tylko wtedy, gdy masz w garści cały proces marketingowy – od produkcji po sprzedaż finalnemu klientowi. Obecnie w dobie internetu to drugie jest łatwiejsze do osiągnięcia, ale własna […]

Własny butik z modą autorską

Spełnianie marzeń to odnajdywanie krok po kroku tego, czego rzeczywiście pragniemy. O tym jak w praktyce wygląda tworzenie własnej marki odzieżowej rozmawialiśmy z założycielką warszawskiego butiku Le Désir – Magdą Wizner.

Ceny w start-upie – 10 najczęstszych błędów

Pomysł na biznes i własna firma to wielkie emocje. Na początku bardzo pozytywne, bo przecież mamy taki wspaniały produkt. Później mniej pozytywne, bo jest produkt, ale nie ma pieniędzy. A wszystko z powodu braku dobrej strategi cenowej. Eksperci radzą jak uniknąć takiej sytuacji.

Moda od pani inżynier – opowiada Marta Geneja

Marta Geneja, inżynier–projektant – Po czterech latach pracy w wyuczonym zawodzie zdecydowała dłużej nie dyskutować z marzeniami i zająć się czymś, co chciała robić od zawsze. W czerwcu 2014 roku z miłości do mody i  pasji tworzenia, powstała marka WEARWOOL. Jest ona wypadkową jej dwóch skrajnie różnych pasji. Artystyczna dusza i inżynierska precyzja połączyły się zachęcając […]

Kokosy, surfing, wiatr i sól we włosach – Wywiad

Życie można sobie wymarzyć, mówią. Jednak trzeba wiele determinacji i wysiłku, żeby stało się ono rzeczywistością. Najlepszym przykładem, pokazującym, że marzenia mieć trzeba, ale ważniejsza jest ich realizacja, są siostry – Anita i Kamila Nawarkiewicz – które nie bały się zaryzykować i osiągnęły to, co chciały. O siostrzanym biznesie, projektowaniu mody i płynącej z tego satysfakcji opowiadają […]

Jak przetrwać w korporacji vs. biznesie

Trzy zasady przetrwania w korporacji Oto czego nauczyła nas praca u pracodawców marzeń, pracodawców roku i jeszcze paru innych zdobywców jakże pięknych tytułów. 1. Nie poświęcaj się Standardy w korporacji są wypisane na ścianach i w broszurach. Ale niewielu ludzi ze szczebla kierowniczego traktuje je poważnie. Szkoda, bo długoterminowo wierność zasadom popłaca. Co to oznacza? Nawet […]

Być fair dla odbiorców – Siostry Bukowskie

Pati i Marsi Bukowskie to dziewczyny, które podbiły serca czytelników, pokazując swój sposób na zdrowe i wypełnione dobrymi emocjami życie. To takie zwyczajne, proste rzeczy, że w sumie każdy mógł na to wpaść. Ale trzeba było dopiero dwóch cudownych siostrzyczek, żeby to wreszcie zrobić. Jedni są zachwyceni inni oburzeni, a życie biegnie dalej i dostarcza […]

Pokazać modę niezależną – rozmowa z Anną Ciupryk

O tym, co towarzyszy modzie i decyduje jak ją widzimy rozmawiamy z autorką karnawałowej sesji zdjęciowej, Anną Ciupryk – fotografką, właścicielką agencji modelek Fashion Color, a także twórcą wyjątkowej marki torebek i akcesoriów z voven paper – Pandamito.

Obudowy do zjedzenia – test słodkich gadżetów

Obudowa na telefon pełni obecnie nie tylko funkcję praktyczną – ochrony naszego telefonu przed uszkodzeniem na skutek upadku, lecz także (a może przede wszystkim) ozdobną. Bardziej niż o kwestie praktycznie chodzi tutaj o możliwość wyrażenia swojego indywidualnego stylu.

Ubrania, które nie krzyczą

Własny projekt na wymagającym rynku modowym? Tak – to jest możliwe. Spokojnie, krok po kroku, skupiając się na tym co najlepiej się czuje można stworzyć produkty, które znajdą odbiorców i w końcu sami zaczniemy zauważać je na ulicach.

Pasja, piękno i minimalizm – Wywiad z Polą Zag

Była wiosna. Udaję się na plac Szczepański w Krakowie, termometry pokazują ponad 20 stopni w cieniu. Przy stoliku przed kawiarnią siedzi ona, ma na sobie biżuterię swojego pomysłu, zaraża mnie niesamowitym optymizmem i pasją. Trudno sobie wyobrazić jak wygina i piłuje rurki i blaszki. Obok takiej osobowości nie można przejść obojętnie.