Polski start-up kosmetyczny w światowej sieci perfumerii

Światowe magazyny lifestylowe nieśmiało podejmują tematykę start-up i pokazują ludzi z ciekawymi pomysłami. Cieszy nas to zainteresowanie. Ponieważ w Exclusive Info portrety przedsiębiorców pokazywaliśmy dużo wcześniej przed nastaniem tej mody, teraz idziemy o krok dalej. Przed Wami polski start-up, który nie tylko wymyślił innowacyjny produkt, o czym pisaliśmy wcześniej, ale wprowadził go na półki w znanej wszystkim sieci handlowej.

Od internetu do fizycznego sklepu

Innowacyjne produkty marki GLOV (polskiego start-upu) są już w sprzedaży w sieci perfumerii Sephora. Spółka Phenicoptere, założona przez dwie absolwentki Uniwersytetu Warszawskiego, wprowadziła na rynek innowacyjne produkty do oczyszczania skóry samą wodą pod nazwą GLOV Hydro Demaquillage zaledwie ponad rok temu. Spółka rozpoczęła sprzedaż od kanałów e-commerce w maju 2013 roku w Polsce i we Francji. Produkty zostały przyjęte przez klientki, blogerki kosmetyczne i media z wielką sympatią.

Przez kilka pierwszych miesięcy spółka testowała zaangażowanie, satysfakcję oraz lojalność klientek. Po bardzo pozytywnych wynikach sprzedaży internetowej przyszedł czas na rozwój kanałów sprzedaży w salonach kosmetycznych, hotelach i SPA. Jednocześnie marka GLOV rozpoczęła ekspansję na rynki zagraniczne, konsekwentnie realizując strategię firmy. Do tej pory GLOV sprzedawany jest w 17 krajach: państwa Bliskiego Wschodu, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Rosja, Luksemburg, Cypr, Rumunia i Szwecja. W najbliższym roku marka będzie już dostępna w większości krajów na świecie.

Innowacja na trudnym rynku

Produkty GLOV są niezwykle innowacyjne. Tworzą nową podkategorię wśród produktów do demakijażu. Demakijaż za pomocą samej wody jest teraz możliwy dzięki magnetycznym mikrowłóknom, z których stworzone są produkty tej marki. To właśnie dzięki temu elementowi spółka skupiła na sobie uwagę światowego rynku kosmetycznego, biorąc udział w największych targach kosmetycznych.

Obecnie w branży kosmetycznej bardzo rzadko pojawiają się przełomowe innowacje, dlatego idea została zauważona i doceniona przez jedną z najbardziej prestiżowych globalnych sieci perfumerii SEPHORA, należącą do koncernu LVMH. Obecnie GLOV Hydro Demaquillage jest dostępny w 15 najlepszych lokalizacjach drogerii SEPHORA w całej Polsce, z możliwością premiery globalnej. Jeżeli wyniki sprzedażowe okażą się satysfakcjonujące, GLOV będzie pierwszą polską marką kosmetyczną sprzedawaną w SEPHORA globalnie.

Osiągnięcie założonych celów sprzedażowych pozwoli nam wejść do wszystkich perfumerii Sephora, których jest w Polsce ponad 90 i otworzy nam furtkę do premiery w Sephora Global. Wtedy możemy mówić o skali sprzedaży. Na razie jest to jeszcze inwestycja i budowanie wizerunku. Ale oczywiście również ogromny krok w rozwoju naszego start-upu – mówi Ewa Dudzic, Wiceprezes Zarządu Phenicoptere Spółka z o.o.

Wejście do Sephora Global zapewni nam skalę i prestiż. Mówimy o potencjale 1300 sklepów w 27 krajach. Jeżeli bylibyśmy wprowadzeni jako pierwsza polska marka do globalnej dystrybucji w sklepach Sephora, byłoby dla nas ogromnym sukcesem – mówi Monika Żochowska, Prezes Spółki Phenicoptere.– Bierzemy udział w kosmetycznym polskim wydarzeniu roku. Chciałabym zobaczyć polską markę obok CHANEL na Avenue des Champs-Élysées w Sephora France – dodaje z uśmiechem. Spółka ma również podpisany kontrakt z siecią sklepów Monoprix we Francji. Do tej pory nie udało się to jeszcze żadnej polskiej marce kosmetycznej. Przygotowania do wejścia do 300 punktów sklepów Monoprix trwają.

Tekst i zdjęcia: Phenicoptere

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *