Przyniosły sławę wielu wybitnym projektantom, otwierając im drogę do kariery i na okładki magazynów. Teraz czekają na zgłoszenia tych, którzy marzą o uznaniu w kapryśnej branży fashion. Legendarny już konkurs Złota Nitka oraz jego młodszy brat – Fashion Film Festival, organizowane w ramach Łódź Young Fashion właśnie ogłosiły nabór. Na zgłoszenie konkursowych kolekcji i filmów uczestnicy mają kilka tygodni.
Łódź Young Fashion od lat tworzy przestrzeń, gdzie nowatorskie wizje początkujących twórców splatają się z doświadczeniem mistrzów i ekspertów branży. Jego siła wywodzi się z renomy legendarnych konkursów: Złotej Nitki, czyli najstarszego i najbardziej cenionego wydarzenia dla kreatorów mody w Polsce oraz Gali Dyplomowej Instytutu Ubioru łódzkiej ASP. W ostatnich latach do tego grona dołączył międzynarodowy Fashion Film Festival – odpowiedź środowiska na zmieniającą się, coraz bardziej cyfrową rzeczywistość.
– Prestiż Złotej Nitki budował się przez ponad trzy dekady, a wśród jej laureatów można odnaleźć głośne nazwiska, które od lat nadają ton wybiegom w Polsce i na świecie. W końcu to właśnie rozpoznawalność i uznanie, które zapewnia wygrana w konkursie, są w dzisiejszych czasach na wagę złota, bo stać się mogą biletem do obiecującej kariery – przekonuje Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion. – Choć oczywiście wiemy, że także wsparcie finansowe jest cenne na początku tej drogi – mówi i dodaje, że na autora kolekcji, która najbardziej zachwyci jury, czeka statuetka Złotej Nitki oraz 30 000 złotych.
Na młode talenty czeka też Fashion Film Festival, który po raz piąty zaprasza twórców z całego świata do udziału w konkursie na najlepszy film modowy. Wydarzenie, realizowane we współpracy z Łódzką Szkołą Filmową, daje możliwość zaprezentowania własnej wizji szerokiej publiczności za pomocą tej nowatorskiej formy sztuki i jest szansą na zdobycie nagrody w wysokości 3 000 euro.
– Filmy modowe to narzędzie coraz chętniej wykorzystywane przez projektantów, do utrzymywania kontaktu z odbiorcami, wzbudzania zainteresowanie i poszerzania rozpoznawalności marek. Dlatego szukamy utalentowanych, odważnych osób, które potrafią z niebanalnej perspektywy spojrzeć na twórczość swoją lub innego artysty i przełożyć ją na język filmu – mówi profesor dr hab. Aleksandra Chrapowicka, prodziekan ds. studenckich na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej, Szkoły Filmowej w Łodzi, kuratorka FFF.
Oba konkursy skierowane są do osób do 35 roku życia, szczególnie studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru, biżuterii i tkaniny, a w przypadku FFF – także z filmem czy multimediami. Do Złotej Nitki zgłosić mogą oni kolekcję, która powstała w latach 2023-2025 i składa się z od 8 do 12 sylwetek. Nabór trwa do 21 września.
Źródło: inf. pras. organizatora