Szukaj

Otwarta droga na modowy szczyt – „Złota nitka” i Fashion Film Festival” czekają na zgłoszenia

Konkurs "Złota Nitka" oraz "Fashion Film Festival" ogłosiły nabór. Na zgłoszenia czekają do 21 września.

Przyniosły sławę wielu wybitnym projektantom, otwierając im drogę do kariery i na okładki magazynów. Teraz czekają na zgłoszenia tych, którzy marzą o uznaniu w kapryśnej branży fashion. Legendarny już konkurs Złota Nitka oraz jego młodszy brat – Fashion Film Festival, organizowane w ramach Łódź Young Fashion właśnie ogłosiły nabór. Na zgłoszenie konkursowych kolekcji i filmów uczestnicy mają kilka tygodni. 

Łódź Young Fashion od lat tworzy przestrzeń, gdzie nowatorskie wizje początkujących twórców splatają się z doświadczeniem mistrzów i ekspertów branży. Jego siła wywodzi się z renomy legendarnych konkursów: Złotej Nitki, czyli najstarszego i najbardziej cenionego wydarzenia dla kreatorów mody w Polsce oraz Gali Dyplomowej Instytutu Ubioru łódzkiej ASP. W ostatnich latach do tego grona dołączył międzynarodowy Fashion Film Festival – odpowiedź środowiska na zmieniającą się, coraz bardziej cyfrową rzeczywistość. 

– Prestiż Złotej Nitki budował się przez ponad trzy dekady, a wśród jej laureatów można odnaleźć głośne nazwiska, które od lat nadają ton wybiegom w Polsce i na świecie. W końcu to właśnie rozpoznawalność i uznanie, które zapewnia wygrana w konkursie, są w dzisiejszych czasach na wagę złota, bo stać się mogą biletem do obiecującej kariery – przekonuje Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion. – Choć oczywiście wiemy, że także wsparcie finansowe jest cenne na początku tej drogi – mówi i dodaje, że na autora kolekcji, która najbardziej zachwyci jury, czeka statuetka Złotej Nitki oraz 30 000 złotych.

Na młode talenty czeka też Fashion Film Festival, który po raz piąty zaprasza twórców z całego świata do udziału w konkursie na najlepszy film modowy. Wydarzenie, realizowane we współpracy z Łódzką Szkołą Filmową, daje możliwość zaprezentowania własnej wizji szerokiej publiczności za pomocą tej nowatorskiej formy sztuki i jest szansą na zdobycie nagrody w wysokości 3 000 euro. 

– Filmy modowe to narzędzie coraz chętniej wykorzystywane przez projektantów, do utrzymywania kontaktu z odbiorcami, wzbudzania zainteresowanie i poszerzania rozpoznawalności marek. Dlatego szukamy utalentowanych, odważnych osób, które potrafią z niebanalnej perspektywy spojrzeć na twórczość swoją lub innego artysty i przełożyć ją na język filmu – mówi profesor dr hab. Aleksandra Chrapowicka, prodziekan ds. studenckich na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej, Szkoły Filmowej w Łodzi, kuratorka FFF. 

Oba konkursy skierowane są do osób do 35 roku życia, szczególnie studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru, biżuterii i tkaniny, a w przypadku FFF – także z filmem czy multimediami. Do Złotej Nitki zgłosić mogą oni kolekcję, która powstała w latach 2023-2025 i składa się z od 8 do 12 sylwetek. Nabór trwa do 21 września. 

Źródło: inf. pras. organizatora