Szukaj

Modopolis przenosi się do internetu

Warsztaty i otwarte dla publiczności panele, dostępne będą na profilu facebookowym MODOPOLIS

Trzecia edycji MODOPOLIS – Forum Mody Polskiej, zaplanowana na 6-7 listopada w Fabryce Sztuki w Łodzi, odbędzie się w zmienionej formule. Piątkowa część programu przebiegnie zgodnie z planem. Wydarzenia sobotnie przeniosą się do sieci

– Bardzo zależało nam na bezpośrednim spotkaniu uczestników, bo właśnie rozmowa i wymiana doświadczeń to największa siła naszego forum – mówi Aleksandra Dudek, producentka MODOPOLIS. – Zrobimy wszystko, żeby zachować jak najwięcej z tej atmosfery – zapewnia.

Trzecia edycja Forum Mody Polskiej to dwa dni paneli i warsztatów, rozmowy o transparentności marek, projektowaniu bez wykluczania i o wartościach, które pozwalają rozwinąć modowy biznes lub przetrwać kryzys. Nie zabraknie praktycznych porady ekspertów.

W piątek, 6 listopada, Mariola Borowska poprowadzi online warsztat „Jak dobrze żyć z wujkiem Google?”. Pozostałe wydarzenia zaplanowane na ten dzień odbędą się w Fabryce Sztuki w Łodzi, a będą to warsztat Agaty Rudnickiej: „Potrzeby i oczekiwania konsumenta w świecie zrównoważonej mody”, otwarcie MODOPOLIS oraz panel „Od fast fashion do… – kierunki rozwoju branży odzieżowej”, w którym jako goście wezmą udział: Anna Miazga (LPP), Ewelina Antonowicz (Fashion Revolution), Małgorzata Koszewska (Politechnika Łódzka).

Drugiego dnia forum, w sobotę 7 listopada, MODOPOLIS przenosi się do internetu, zarówno warsztaty dla zarejestrowanych użytkowników, jak i otwarte dla publiczności panele, dostępne będą na profilu facebookowym MODOPOLIS.

Tego dnia uczestnicy będą rozmawiać o rozwijaniu marki modowej w warunkach nowej ekonomii, w czasie warsztatów prowadzonych przez Bartosza Ladrę, stratega biznesu, współzałożyciela marki Elementy. Z kolei Michał Koszek – stylista i dziennikarz znany z publikacji, dla takich tytułów jak „Vogue Polska”, „Glamour”, „Elle Singapore”, „Wysokie Obcasy”, czy „Fashion Magazine” – podpowie, jak przygotować profesjonalną sesję mody.

W sekcji panelowej Dorota Stępniak będzie rozmawiać na temat wartości, które pozwalają przetrwać kryzys. W dyskusji wezmą udział Grzegorz Słupianek (ART DRESS), Kamila Kończak (Big Picture), Julia Turewicz (NAGO).

Z kolei panel „Pionierzy” prowadzony będzie przez Tomasza Armadę, który do dyskusji zaprosił swoje autorytety, przedstawicieli różnych pokoleń projektantów z różnych miast Polski i świata, o bardzo różnych doświadczeniach i drogach zawodowych.

Ważnym elementem programu tegorocznej edycji MODOPOLIS jest też projektowanie bez wykluczania. Tematowi temu poświęcone będą zarówno warsztaty, jak i panel prowadzone przez Agatę Etmanowicz, które pozwolą na proces projektowania, produkcji, a nawet komunikowania marki spojrzeć z perspektywy jej odbiorców, którzy często zderzają się z barierami, jakie stawia przed nimi sektor mody.

– W związku z tym, że warsztat ma szczególny charakter, a przenosimy go do Zooma, musieliśmy nieco zmienić jego formułę, umożliwiającą pracę w mniejszych grupach – mówią organizatorzy i proponują cztery nowe terminy: dwa w niedzielę (o g. 11.00 i 13.00) oraz dwa we wtorek (o g. 10.00 i 17.00).

Odbywające się po raz trzeci FORUM MODY POLSKIEJ – MODOPOLIS to branżowe spotkania niezależnych projektantów i producentów. Jest to miejsce wymiany myśli oraz integracji i promocji polskiej branży mody. Organizatorzy największy nacisk kładą na edukację i rozwój modowych biznesów. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Łódź.