Doskonalenie rysunku żurnalowego, tajniki mody odpowiedzialnej czy fachowe podpowiedzi, jak zrobić karierę w branży mody – program rozpoczynającej się w czwartek, 16 listopada, siódmej edycji Łódź Young Fashion pęka w szwach od propozycji warsztatów, wykładów i debat dla pasjonatów mody. Udział w nich jest bezpłatny, ale na niektóre z nich trzeba się wcześniej zapisać. Termin zgłoszeń mija 15 listopada
Już niebawem Łódź po raz kolejny stanie się stolicą młodej mody za sprawą siódmej edycji Łódź Young Fashion. Wydarzenie, organizowane przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi i Miasto Łódź, zaplanowane na 16-18 listopada to nie tylko widowiskowe pokazy mody i konkursy, ale też warsztaty, spotkania czy panele dyskusyjne, poświęcone zarówno zagadnieniom szeroko pojętego biznesu modowego, jak i dziedzin typowo artystycznych.
– Chociaż w czasie naszego trzydniowego święta młodej mody to konkursowe pokazy Złotej Nitki i Gali Dyplomowej przyciągają najwięcej uwagi mediów oraz publiczności, nie zapominamy o tym, co niezmiernie ważne dla młodych projektantów, dla których tworzymy ŁYF. Dajemy im możliwość czerpania wiedzy od ekspertów, którzy doskonale rozumieją, jak działa ten wymagający i kapryśny biznes, jakim jest branża fashion. Ich doświadczenie i rady są dla młodych twórców są bezcenne – mówi Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion.
Ważną sekcję programu edukacyjnego stanowią spotkania dotyczące biznesowego aspektu mody. Młodzi projektanci poszukujący narzędzi do rozwinięcia własnej marki sporą dawkę wiedzy na ten temat znajdą w wykładzie „Analiza raportu o trendach na wiosnę 2024 – kolekcje, zjawiska, castingi, liczby, dane. Jak je czytać? Jak przełożyć je na kolekcję lub potrzeby własnej marki?” przygotowanym przez szefa działu mody magazynu „Elle” Marcina Świderka. Spotkanie odbędzie się 17 listopada w g. 10.00-11.30 w Centrum Promocji Mody ASP.
Swoimi doświadczeniami, 17 listopada o g. 10.00 podzieli się także uznany projektant Dawid Tomaszewski. Jego otwarty wykład w Akademickim Centrum Designu „Never do what everyone else does, stay true to yourself” będzie opowieścią o piętnastoletniej karierze, w której wielokrotnie przezwyciężał przeciwności losu i sprzeciwiał się konwencjonalnym normom, ufając swojemu instynktowi, by dotrzeć do miejsca, w którym jest teraz.
Z kolei w czasie spotkania, które poprowadzą Wiktoria Nestoruk, redaktor naczelna LaMode.info i Paweł Makosz redaktor naczelny Fashionbiznes.pl, o swoich początkach w branży opowiedzą Monika Łuczak i Jan Kardas. Spotkanie o architekturze brandu odbędzie się 17 listopada o g. 14.00 w Akademickim Centrum Designu.
Odpowiedź na pytanie „Jak przygotować markę do współpracy z agencją modową. Współpraca między marką a agencją” przyniesie przygotowany przez GPoland, warsztat, który 18 listopada o 13.30 w Bibliotece ASP poprowadzą Olga Lemańska, Paweł Kalata i Eliza Radomska.
Blok branżowy dopełnia debata organizowana po raz kolejny przez magazyn „Elle”. Zaproszeni przez redakcję eksperci wspólnie zastanowią się „Przed jakimi wyzwaniami stoją polscy projektanci mody, twórcy autorskich marek, młodzi adepci szkół artystycznych?”.
Z kolei osoby zainteresowane tematem rysunku żurnalowego czy projektowania ubioru metodą rysunkową w oparciu o inspiracje sztuką lub designem mogą wybrać się do Akademickiego Centrum Designu, 16 listopada o g. 13.00 na zajęcia współrealizowane z marką Duplo, które poprowadzi Mateusz Suda.
W programie ŁYF nie zabraknie też tematów związanych ze społecznym wymiarem mody. W piątek, 17 listopada o g. 12.00 w Akademickim Centrum Designu Katarzyna Zajączkowska – autorka książek i propagatorka koncepcji zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu – opowie o kulturowych, społecznych, ekonomicznych i ekologicznych aspektach mody.
Warsztaty i wykłady odbywać się będą w przestrzeniach ASP i w Akademickim Centrum Designu. To, które z nich wymagają wcześniejszej rejestracji, sprawdzić można na stronie www.lodzyoungfashion.com.
Żeby wziąć udział w wydarzeniach objętych zgłoszeniem trzeba wysłać wiadomość na adres warsztaty@lodzyoungfashion.com, przy czym obowiązuje indywidualny tryb zgłoszeń – z jednego adresu e-mail można zapisać tylko jedną osobę. W tytule wiadomości należy podać tytuł warsztatu, a w treści imię, nazwisko oraz numer kontaktowy. W wiadomości zwrotnej uczestnik otrzyma informację o wprowadzeniu na listę. Organizatorzy na zgłoszenia czekają do 15 listopada.
Organizatorami Łódź Young Fashion są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym wydarzenia jest Miasto Łódź, partnerem – Łódzkie Centrum Wydarzeń.
Źródło: informacja prasowa Organizatora