„Fashion Jungle” – książka modelki, która stworzyła własne imperium

Przemysł mody często wykorzystuje ludzi, którzy w nim pracują. Zwłaszcza modelki zmagają się z bezwzględną konkurencją i niewielu udaje się odnieść prawdziwy sukces. Jednak zdarzają się przykłady spektakularnych karier, które rozpoczęły się na wybiegu, a poszły w stronę własnego biznesu. Pisaliśmy już o Jessice Minh Anh, która sama organizuje pokazy mody w najbardziej ikonicznych lokalizacjach świata. Teraz przedstawiamy Kathy Ireland, która najpierw trafiła na okładkę Vogue jako modelka, aby następnie znaleźć się na okładce Forbesa jako businesswoman. Właśnie wydaje książkę ‚Fashion Jungle’ – historię inspirowaną własnym życiem.

Modelka i businesswoman Kathy Ireland z pisarką Rachel Van Dyken

Wielki biznes, który zaczął się od skarpetek

Kathy Ireland jest postacią rozpoznawalną szczególnie w Stanach Zjednoczonych jako modelka oraz businesswoman. Być może jej historia dojścia od pozycji modelki do właścicielki wielu firm skupionych pod marką ‚kathy ireland® Worldwide (kiWW®)’ jest typowa dla rynku amerykańskiego, ale warto poznać na jej przykładzie kulisy rynku mody. Kathy pochodziła ze zwykłej rodziny z Santa Barbara na Zachodnim Wybrzeżu USA. Zaczęła swą przygodę z modą w wieku 16 lat, by w końcu trafić na okładki Vogue i Sports Illustrated. Magazyn Harper’s Bazaar uznał ja w szczytowym momencie jej kariery za „modelkę, która odniosła największy światowy sukces”. Swoją przygodę z biznesem rozpoczęła w dość nieoczekiwany sposób. Będąc pierwszy raz w ciąży potrzebowała ciepłych skarpet. Zaprojektowała je więc sama i postanowiła sprzedawać. Ten zwyczajny wydawałoby się produkt – w połączeniu rzecz jasna z jej znanym wizerunkiem – stały się kluczem do sukcesu w biznesie licencyjnym. W sumie sprzedało się na całym świecie ponad 100 milionów par! A to był tylko wstęp do rynku mody, biżuterii, a nawet turystyki i mediów.

Okładka książki ‚Fashion Jungle’

Seks, narkotyki i moda

Książka, mimo, że jest historią sukcesu odniesionego wbrew przeciwnościom, pokazuje rynek mody również od jego ciemnej strony. Młode osoby chcące spróbować swoich sił w branży mogą liczyć tylko na siebie, a wykorzystywanie seksualne i nadużywanie alkoholu oraz narkotyki są na porządku dziennym. Książka jest oparta na życiorysie Kathy Ireland. Osoby wchodzące na rynek mody mogą ją potraktować jako przewodnik i przestrogę od bardziej doświadczonej koleżanki. Tekst powstał przy udziale znanej amerykańskiej pisarki Rachel Van Dyken. Wydawcą jest Trident Media Group z Nowego Jorku. Książka jest dostępna w USA w języku angielskim.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *