Dwa dni paneli i warsztatów, rozmowy o transparentności marek, projektowaniu bez wykluczania i o wartościach, które pozwalają przetrwać kryzys. Ponadto praktyczne porady ekspertów, podpowiadających, jak przygotować sesję zdjęciową, skutecznie odpowiadać na potrzeby konsumentów, a nawet jak zaprzyjaźnić się z Wujkiem Google. Wśród gości: Agata Rudnicka, Michał Koszek, Ewelina Antonowicz, Tomasz Armada czy Bartosz Ladra. Rozpoczęła się rejestracja uczestników trzeciej edycji
– Po raz kolejny spojrzymy na modę przez pryzmat jej odpowiedzialności społecznej czy oddziaływania na środowisko. Jednak forum to przede wszystkim biznesowe ujęcie mody, dlatego program oprócz rozmów w czasie paneli, wypełnią warsztaty, pomagające w rozwijaniu marki i poszukiwaniu kierunków jej rozwoju – mówi Maria Sobczyk, dyrektor programowa MODOPOLIS.
Wydarzenie odbędzie się w Fabryce Sztuki w Łodzi, która ze względu na swoje przestrzenne sale zapewnia bezpieczne warunki realizacji forum. W programie znalazło się też jedno wydarzenie online. W piątek, 6 listopada, Mariola Borowska poprowadzi warsztat „Jak dobrze żyć z wujkiem Google?”.
Warsztatowy charakter będzie miało również spotkanie prowadzone przez Agatę Rudnicką: „Potrzeby i oczekiwania konsumenta w świecie zrównoważonej mody”. Ekspertka od lat zawodowo zajmująca się problematyką społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju poprowadzi też panel „Od fast fashion do… – kierunki rozwoju branży odzieżowej”, w którym jako goście wezmą udział: Anna Miazga (LPP), Ewelina Antonowicz (Fashion Revolution), Małgorzata Koszewska (Politechnika Łódzka).
Drugiego dnia forum, w sobotę 7 listopada, uczestnicy będą rozmawiać o rozwijaniu marki modowej w warunkach nowej ekonomii, w czasie warsztatów prowadzonych przez Bartosza Ladrę, stratega biznesu, współzałożyciela marki Elementy. Z kolei Michał Koszek – stylista i dziennikarz znany z publikacji, dla takich tytułów jak „Vogue Polska”, „Glamour”, „Elle Singapore”, „Wysokie Obcasy”, czy „Fashion Magazine – podpowie jak przygotować sesję profesjonalną sesję mody.
Natomiast w panelu prowadzonym przez Dorotę Stępniak, na temat wartości, które pozwalają przetrwać kryzys, dyskutować będą Grzegorz Słupianek (ART DRESS), Kamila Kończak (Big Picture), Julia Turewicz (NAGO).
Ważnym elementem programu tegorocznej edycji MODOPOLIS jest też projektowanie bez wykluczania. Tematowi temu poświęcone będą zarówno warsztaty, jak i panel prowadzone przez Agatę Etmanowicz, które pozwolą na proces projektowania, produkcji, a nawet komunikowania marki spojrzeć z perspektywy jej odbiorców, którzy często zderzają się z barierami, jakie stawia przed nimi sektor mody.
Program forum zamyka panel „Pionierzy” prowadzony przez Tomasza Armadę, który do dyskusji zaprosił swoje autorytety, przedstawicieli różnych pokoleń projektantów z różnych miast Polski i świata, o bardzo różnych doświadczeniach i drogach zawodowych. Wśród gości m.in. Monika Surowiec, założycielka marki Saint Warsaw.
Odbywające się po raz trzeci FORUM MODY POLSKIEJ – MODOPOLIS to branżowe spotkania niezależnych projektantów i producentów. Jest to miejsce wymiany myśli oraz integracji i promocji polskiej branży mody. Organizatorzy największy nacisk kładą na edukację i rozwój modowych biznesów.
Szczegółowy program oraz formularz rejestracyjny dla uczestników można znaleźć na stronie www.modopolis.pl. Udział we wszystkich wydarzeniach jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Łódź.