Kreatywność, estetyka, jakość – to najlepsza droga do Złotej Nitki, nagrody w konkursie organizowanym przez łódzką Akademię Sztuk Pięknych. Jego laureaci mogą liczyć na uznanie, które niesie za sobą prestiż konkursu, uwagę świata mody oraz 30 000 zł na realizację marzeń o rozwoju kariery. Nabór właśnie ruszył, a zgłoszenia, za pomocą formularza elektronicznego, można przesyłać do 30 września. Szczegóły są dostępne na stronie Łódź Young Fashion
– Złota Nitka od 30 lat kreuje scenę mody w Polsce i co roku nagradza niezwykle utalentowanych projektantów, którzy mogą zrewolucjonizować światowe wybiegi. A prestiż tego konkursu otwiera zwycięzcom drzwi do kariery – mówi Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion, w ramach którego Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi organizuje konkurs. Jak dodaje, tegoroczna edycja jest wyjątkowa, podniesiony został limit wieku uczestników i po raz pierwszy swoje kolekcje mogą zgłaszać osoby do 35 roku życia.
Złota Nitka jest skierowana do młodych osób zajmujących się projektowaniem mody, w szczególności do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru. Do konkursu można zgłaszać kolekcje, które powstały w latach 2020-2022 i składają się z od 8 do 11 sylwetek.
Pierwszy etap polega na wysłaniu formularza online, dostępnego na stronie www.lodzyoungfashion.com. Do zgłoszenia trzeba dołączyć też zdjęcia 4 wybranych sylwetek, opis kolekcji, rysunki czy planszę inspiracyjną. Na zgłoszenia organizatorzy czekają do końca września. W drugim etapie jury, czyli czołowe nazwiska świata mody i designu, wyłonią 15 najlepszych kolekcji, które pod koniec listopada powalczą o nagrodę główną.
Co będzie kluczowe przy wyborze finalistów? – Stawiamy na kreatywność i twórczą odwagę młodych projektantów. Ważna będzie też jakość wykonania, walory estetyczne i zgodność kolekcji z nadesłanymi wcześniej zdjęciami – wyjaśnia Katarzyna Wróblewska.
Zwycięzcę poznamy podczas gali finałowej konkursu, 26 listopada, w Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP. Laureat lub laureatka otrzymają statuetkę Złotej Nitki oraz 30 000 złotych, ufundowane przez miasto Łódź.
Złota Nitka to ogólnopolski konkurs dla młodych projektantów, który wyłania utalentowanych autorów, torując im drogę do świata mody. Wśród laureatów poprzednich edycji są głośne nazwiska polskiej sceny modowej, jak Łukasz Jemioł czy projektanci z duetu Paprocki & Brzozowski. Konkurs jest częścią Łódź Young Fashion – wydarzenia promującego młodych obiecujących kreatorów mody.
Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursu Złota Nitka są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym jest Miasto Łódź. – Łódź Young Fashion to jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń w Polsce, które pozwala młodym twórcom rozwinąć skrzydła. Od lat współtworzy modowy charakter naszego miasta. Czerpie z jego kreatywnej tożsamości i ją wzbogaca – podkreśla Maciej Łaski, dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń.
Szczegółowe informacje o konkursie wraz z regulaminem są dostępne na www.lodzyoungfashion.com