Sprzedajesz ciekawy produkt? I co z tego, skoro nikt o tym nie wie? Reklamuj się! Na polskim rynku nieustannie pojawiają się kolejne produkty, mniej lub bardziej innowacyjne. Niektóre mają godny podziwu design, inne oferują przydatną funkcjonalność, a jeszcze inne… są dobrze zareklamowane. To, że produkt jest dobry, ładny czy praktyczny wcale nie oznacza, że będzie cieszył się popularnością. Bo skoro nie zainwestujemy w reklamę, to skąd potencjalny klient ma w ogóle wiedzieć o istnieniu oferowanego produktu?
Reklama dopasowana do odbiorcy
Każdy produkt jest inny, a tym samym kierowany do Klienta o innym zapotrzebowaniu i guście. Dlatego przekaz reklamowy żeby był skuteczny, musi zostać dopasowany do konkretnych warunków. To możliwe jest tylko dzięki dokładnej analizie danych, jeśli wiemy jaka jest płeć, wiek czy status materialny naszego odbiorcy, to dopiero na tej podstawie możemy dobierać narzędzie reklamowe, konkretną treść czy oprawę wizualną. Rozpoznanie cech potencjalnego Klienta to zawsze podstawa udanej kampanii reklamowej.
Gdzie znaleźć Klienta?
Kiedy wiemy już do kogo chcemy skierować przekaz reklamowy, czas pomyśleć w jaki sposób do takich osób dotrzeć. W przypadku kampanii prowadzonych w Internecie można korzystać z baz danych AdWords czy Facebooka, które pozwalają wybierać odbiorcę na podstawie wieku, zainteresowań czy statusu związku. Jednak reklama w Internecie nie trafia do każdego, więc potrzebne są również dane osób, do których można dotrzeć tradycyjnymi drogami, np. za pomocą ulotek. Tutaj na pomoc przychodzą doświadczone firmy z branży kolportażu materiałów reklamowych, takie jak Dystrybucja Polska. Posiadają one rozbudowane bazy danych mieszkańców Polski, na podstawie których można bardzo precyzyjnie rozpoznać odbiorcę – jego wykształcenie, wiek czy status społeczny, a następnie bezpośrednio skierować do niego materiał reklamowy.
Jak skutecznie sprzedawać?
Wiedząc do kogo i w jaki sposób chcemy dotrzeć, można zająć się zaprojektowaniem i realizacją reklamy. Pod względem estetyki liczy się tu umiar, warto postawić na jeden konkretny wizualny akcent wyróżniający ulotkę spośród setek innych – może to być kolor, kształt, rodzaj wykorzystanego papieru czy oryginalna grafika. Natomiast pod względem treści trzeba postawić na prostotę i język korzyści, nie wymieniamy zalet produktu, a korzyści, jakie odczuje Klient, decydując się na naszą ofertę. Korzyść musi być konkretna i atrakcyjna – może być finansowa, może wiązać się z ułatwieniem codziennych czynności czy innym elementem, który dla odbiorcy będzie miał charakter pozytywny. Tak zaplanowana reklama to podstawa sukcesu konkretnego produktu, ale też całej Firmy.
Tekst: autor zewnętrzny, fot. highfithome, CC BY-SA 2.0