Współpraca marek jest teraz na topie, więc i Papa John’s postanowił dołożyć do tego trendu swój kawałek ciasta, tworząc wspólny projekt pod nazwą Papa X Cheddar.
W ramach pierwszej tego typu współpracy świata gastronomii i mody, wielka sieć pizzerii postanowiła wprowadzić Papa X Cheddar, nawiązując żartobliwą współpracę z jednym z najsłynniejszych serów świata.
Już od 1 czerwca zajadający się pizzą fani mody na całym świecie będą mogli cieszyć się nową pizzą Cheddar i zobaczyć dostawców ubranych w zupełnie nowy uniform.
W hołdzie dla dostawców pizzy z całego globu i ich kluczowych wysiłków w minionym roku, wspólny projekt Papa X Cheddar obejmuje autentyczne elementy ubioru dostawcy Papa John’s, które w niecodzienny sposób łączą elegancję z modą uliczną najwyższej próby.
Przerobione i zmodyfikowane czapeczki, spodenki, polo i elementy wyróżniające, takie jak oryginalny kask dostawcy, to tylko niektóre spośród 30 elementów ubioru dostępnych dla tych, którzy zgarną je najszybciej.
Korzystając z wycofanych uniformów („deadstock”) dostawców w kolorach butelkowej zieleni, szarościach i czerniach ze specjalnymi elementami mody ulicznej w kolorach złotym i żółtym, casualowa estetyka projektu uzupełnia światową kampanię marketingową Papa X Cheddar, która w czerwcu ruszy w ZEA, Katarze, Egipcie, Białorusi, Polsce, Niemczech i Salwadorze, a także na innych rynkach.
Dostępna w sprzedaży na całym świecie, limitowana „Ch-edycja” Papa X Cheddar zaczyna się już od ceny dużej pizzy, a wszystkie zyski z niej zostaną przekazane na cele dobroczynne. W ramach kolejnej premiery, fani będą mogli zakupić oryginalne elementy odzieży wykorzystane w kampanii reklamowej stworzonej na potrzeby promocji nowej linii pizzy z serem Cheddar.
Nowa globalna kampania marketingowa czerpie garściami z kultury ulicznej pokolenia Z, mając na uwadze popularność marki w miastach i jej grupę docelową. Nowa apetyczna linia Cheddar zestawiona jest ze zdjęciami modeli z pizzą, mających na sobie ubrania łączące styl streetwear z oryginalnym uniformem dostawcy pizzy Papa John’s.
24-letnia Ella Lubag, modelka z Body London, która wystąpiła w kampanii Papa X Cheddar, mówi: „Bardzo podoba mi się to ironiczne podejście do tradycyjnego tematu współpracy marek, a między modą uliczną a uniformem dostawcy pizzy nie ma aż tak dużej różnicy. Zakładając niektóre z ubrań na potrzeby kampanii marketingowej Papa X Cheddar, musiałam czasem dobrze się przyjrzeć, żeby odróżnić streetwear od uniformu Papa John’s. Z pewnością zajrzę na Depop, żeby znaleźć coś dla siebie”.
Moda uliczna, albo streetwear, wzięła początek na przełomie lat 70. i 80. z nowojorskiej kultury hiphopowej. Mniej więcej w tym samym czasie, w 1984 r., powstała sieć Papa John’s, zatrudniając młodych dostawców pizzy, których dziś jest już około 30 tysięcy. Nosząc wyjątkowe uniformy łączące użyteczność z wygodą, z pewnością przyczynili się do powstania kultury streetwearowej.
Linia Papa x Cheddar od Papa John’s jest dostępna do zakupu na Depop.
Źródło: Papa John’s International