Szukaj

Torebka jako artystyczny manifest

Współpraca z artystami jest wpisana w filozofię działania marki Lobos. Torebki zostały zaprojektowane w unikalny sposób, który pozwala na dopasowanie ich do szybko zmieniających się okoliczności.

Torebki polskiej marki Lobos pokazują, jak niewielka odległość dzieli modę oraz sztukę. Najnowsza kolekcja powstała we współpracy z cenioną ilustratorką Eleną Ciupriną. Rzeczy krakowskiej marki zdobyły już uznanie klientek nie tylko w Polsce, ale również w Londynie czy Mediolanie. Od niedawna można je kupić w Warszawie przy ul. Mokotowskiej.

Współpraca z artystami jest wpisana w filozofię działania marki Lobos. Torebki zostały zaprojektowane w unikalny sposób, który pozwala na dopasowanie ich do szybko zmieniających się okoliczności. Dzięki doczepianym akcesoriom – malowanym panelom, kolorowym łańcuchom czy frędzlom – w ciągu kilku sekund mogą przeistoczyć się z uniwersalnego, eleganckiego przedmiotu w artystyczny manifest. Najnowsza kolekcja została stworzona wspólnie z Eleną Ciupriną. Uznana na świecie ilustratorka, znana ze współpracy z wielkimi markami, stworzyła unikalne prace, które zostały przeniesione na skórzane elementy torebek. Dzięki temu dzieła Eleny Ciupriny można mieć zawsze przy sobie.

Lobos oferuje także szeroką możliwość personalizacji torebek we współpracy z Klientkami – zajmuje się tym pracująca dla marki artystka Marta Mosler Kalisz. Jej talent oraz umiejętności pozwalają na stworzenie własnego, unikalnego wzoru, który zostanie umieszczony na torebce, czyniąc ją absolutnie unikalnym dziełem sztuki.

Kiedyś, podczas pokazu naszej kolekcji płaszczy pret-a-porter, zauważyliśmy, że uwagę publiczności przykuły odważne skórzane kieszenie. Klientki pytały, czy jest możliwość ich odczepienia i używania jako niewielkich torebek. W ten sposób odkryliśmy ideę personalizowanych torebek, która stała się głównym punktem naszej filozofii „1 torebka, 2 style”. Następne miesiące poświęciliśmy na dopracowanie koncepcji, zgodnie z którą klasyczną torebkę można szybko zmienić w dzieło sztuki – opowiadają Monika i Patryk.

Marka została założona przez rodzeństwo Monikę i Patryka Łobos, absolwentów cenionych polskich uczelni – Akademii Sztuk Pięknych, Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru. Oboje zyskali bezcenne doświadczenie pracując dla dużych, międzynarodowych marek, takich jak Boss czy Femestage Evy Minge. Tworzą zgrany, rodzinny team, który doskonale rozumie znaczenie słowa współpraca.

Spędziliśmy w sumie 8 lat na nauce projektowania mody w prestiżowych uczelniach – Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie, a także w Instituto Marangoni i Instituto Secoli w Mediolanie oraz Central Saint Martins w Londynie. W 2018 poczuliśmy się gotowi, by tchnąć życie w nasze pomysły, tworząc markę Lobos. Powiązanie sztuki i rzemiosła nadaje sens naszym działaniom, które zmierzają do łączenia sztuki oraz pięknych przedmiotów. Realizujemy je, zapraszając do współpracy utalentowanych artystów, takich jak Elena Ciuprina czy Marta Mosler Kalisz” – mówią Monika i Patryk.

Torebki są projektowane i powstają w Polsce, we współpracy z zakładem mającym 37-letnią tradycję w produkcji skórzanych akcesoriów. Luksusowe przedmioty wymagają najlepszej jakości elementów. Dlatego Monika i Patryk nawiązali współpracę ze starannie wybranymi dostawcami skór z Włoch, którzy zapewniają nie tylko najwyższą jakość, ale również transparentność procesu produkcji.

W grudniu torebki Lobos będzie można kupić po raz kolejny w pop-up-store’ach w Londynie oraz Mediolanie. Marka posiada tam już sporo klientek!