Z telewizji na wybieg – Jak wylansować markę modową

Jaka jest droga do projektowania mody na światowym poziomie? Od czego zaczynać budowanie marki i gdzie się pokazywać, by dołączyć w końcu do grona cenionych projektantów? Jaka jest kolejność kroków na wybiegi największych wydarzeń mody jak chociażby NYFW? Podpowiedzią może być Mac Duggal, marka która w tym roku po raz pierwszy pojawił się na nowojorskim wybiegu, a wszyscy już ją znali.

Mac Duggal x NYFW (PRNewsfoto/Mac Duggal)

Zanim Mac Duggal dołączył do elitarnego grona marek modowych, skupił się na obecności swoich stylizacji w programach telewizyjnych. Wiadomo – łatwo powiedzieć trudniej zrobić – ale jednak jest to konkretny kierunek działania, który przynosi efekty. Kreacje Mac Duggal pojawiły się w The Voice, American Idol, serialu Bachelorette, The Bachelor, Dancing with the Stars i serii The Real Housewives. To sporo programów i na pewno wymagało ogromnych zasobów finansowych. Ale czemu się dziwić, skoro zwieńczeniem tych starań było pokazanie się na jednej z największych imprez branży. Tymczasem mniejsze marki mogą wyciągnąć z tego praktyczny wniosek – spróbować ubierać nie tyle określoną gwiazdę, co uczestników określonego programu – chociażby na YouTube. Oczywiście, jeśli wyjdziemy z propozycją „pokażcie nasze produkty” na pewno zażądają pieniędzy. Jednak jeśli przedstawicie, że będziecie np. tworzyć ekskluzywne modele personalizowane dla danego twórcy, zapewnicie mu pierwszeństwo w pokazywaniu nowych modeli i wyłączność na waszą markę, rozmowa może być już inna. Chodzi o to, żeby nasze produkty stały się widoczne i zaczęły żyć w świadomości odbiorców. Dzięki temu późniejsze działania reklamowe czy właśnie pojawienie się na targach będzie wyczekiwane przez odbiorców i zadziała ze zdwojoną siłą. To niby prosty zabieg, ale jeśli marka, którą tworzycie jest faktycznie wyjątkowa może zadziałać lepiej, niż działanie we wszystkich kanałach reklamowych jednocześnie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *