Szukaj

Z telewizji na wybieg – Jak wylansować markę modową

Jaka jest droga do projektowania mody na światowym poziomie? Od czego zaczynać budowanie marki i gdzie się pokazywać, by dołączyć w końcu do grona cenionych projektantów? Jaka jest kolejność kroków na wybiegi największych wydarzeń mody jak chociażby NYFW? Podpowiedzią może być Mac Duggal, marka która w tym roku po raz pierwszy pojawił się na nowojorskim wybiegu, a wszyscy już ją znali.

Mac Duggal x NYFW (PRNewsfoto/Mac Duggal)

Zanim Mac Duggal dołączył do elitarnego grona marek modowych, skupił się na obecności swoich stylizacji w programach telewizyjnych. Wiadomo – łatwo powiedzieć trudniej zrobić – ale jednak jest to konkretny kierunek działania, który przynosi efekty. Kreacje Mac Duggal pojawiły się w The Voice, American Idol, serialu Bachelorette, The Bachelor, Dancing with the Stars i serii The Real Housewives. To sporo programów i na pewno wymagało ogromnych zasobów finansowych. Ale czemu się dziwić, skoro zwieńczeniem tych starań było pokazanie się na jednej z największych imprez branży. Tymczasem mniejsze marki mogą wyciągnąć z tego praktyczny wniosek – spróbować ubierać nie tyle określoną gwiazdę, co uczestników określonego programu – chociażby na YouTube. Oczywiście, jeśli wyjdziemy z propozycją „pokażcie nasze produkty” na pewno zażądają pieniędzy. Jednak jeśli przedstawicie, że będziecie np. tworzyć ekskluzywne modele personalizowane dla danego twórcy, zapewnicie mu pierwszeństwo w pokazywaniu nowych modeli i wyłączność na waszą markę, rozmowa może być już inna. Chodzi o to, żeby nasze produkty stały się widoczne i zaczęły żyć w świadomości odbiorców. Dzięki temu późniejsze działania reklamowe czy właśnie pojawienie się na targach będzie wyczekiwane przez odbiorców i zadziała ze zdwojoną siłą. To niby prosty zabieg, ale jeśli marka, którą tworzycie jest faktycznie wyjątkowa może zadziałać lepiej, niż działanie we wszystkich kanałach reklamowych jednocześnie.