Nowy sklep, zlokalizowany przy 31 Piazza Duomo, odzwierciedla wielkość najbardziej kultowego miejsca w Mediolanie, z czterema witrynami, które promieniują kolorami marki Swarovski, zapraszając klientów w odkrywczą podróż do świata kreatywności i luksusu wypełnionego blaskiem
Rozciągające się na trzech piętrach i mierzące 550 metrów kwadratowych Swarovski Duomo to wciągające doświadczenie, które ożywia savoir-faire i elegancję, które definiują markę. Wewnątrz odwiedzający mogą odkrywać kolekcje Swarovskiego, od kryształowej biżuterii, zegarków i dekoracji wnętrz po okulary z ozdobnymi kryształkami, zastawę stołową i produkty limitowane; odkrywać pojedyncze kryształy Swarovskiego i współpracę z globalnymi markami; oraz podziwiać kolekcje biżuterii Swarovski Created Diamonds, które po raz pierwszy w Europie zostały zaprezentowane w salonie poświęconym diamentom wyhodowanym w laboratorium. Stworzony i zaprojektowany przez globalną dyrektor kreatywną Giovannę Engelbert w ramach jej ogólnej wizji firmy Swarovski i jej nowego podejścia do handlu detalicznego, Swarovski Duomo odzwierciedla tętniącą życiem kreatywną energię Mediolanu i jego rolę jako globalnej stolicy mody.
Giovanna Engelbert skomentowała: „Jestem podekscytowana, że nasz flagowy sklep otwiera swoje drzwi na Piazza del Duomo. Wspaniale jest widzieć, jak moja kreatywna koncepcja marki Swarovski, której ucieleśnieniem jest ten flagowy salon, powstaje w moim rodzinnym Mediolanie. Zawsze kochałam sposób, w jaki „mediolańczycy” noszą swoją biżuterię: jest w tym śmiałość, łatwość i fascynująca intuicja. Nasz flagowy sklep jest portalem do świata Swarovski, gdzie ekstrawagancja i radość spotykają się z elegancją; i ostatecznie, gdzie kryształ ujawnia swoją prawdziwą moc jako nośnik kreatywności – w samym sercu miasta, które jest stolicą mody i pomysłowości”.
Alexis Nasard, dyrektor generalny Swarovski, skomentował: „Cieszymy się, że możemy rozświetlić Mediolan naszym pierwszym flagowym sklepem we Włoszech. Swarovski Duomo łączy wszystkie aspekty naszej marki w jednym luksusowym miejscu, które przywołuje do życia naszą kreatywność, kunszt i dziedzictwo. Stanowi radośnie ekstrawagancki manifest savoir-faire Swarovskiego i popkulturowego statusu w sercu Mediolanu”.
Michele Molon, dyrektor handlowy Swarovski, skomentował: „Mediolan jest międzynarodową stolicą mody, luksusu, designu, sztuki, kultury i stylu życia, a Swarovski Duomo jest najlepszym wyrazem naszego wyjątkowego know-how w zakresie sprzedaży detalicznej. Oprócz dopełnienia naszego sklepu w Gallerii Instant Wonder i naszych sklepów WonderLUX na Piazza Cordusio, Corso Buenos Aires, Corso Vercelli i lotnisku Linate, Swarovski Duomo pełni również funkcję centrum naszej współpracy B2B. Dzięki dedykowanemu salonowi wystawowemu oferuje wnikliwy przegląd naszych partnerstw, dziedzictwa i innowacji, płynnie integrując aspekty detaliczne i internetowe, aby zapewnić klientom wyjątkowe wrażenia omnichannel”.
Wejście do flagowego sklepu jest jak wejście do szkatułki z biżuterią wypełnionej niezwykle imponującymi skarbami, które oddają hołd pięknu kryształu i 129-letniemu dziedzictwu marki.
Na parterze znajdują się kolekcje biżuterii z kryształów, takie jak kultowe rodziny Millenia, Hyperbola, Infinity i Matrix, a także hipnotyzujące elementy z nowych kolekcji wiosna / lato 2024, inspirowane podwodnym wszechświatem.
Zanurzeni w kolorowym otoczeniu klienci będą oczarowani monumentalną ścianą LED z olśniewającymi treściami marki, a także ośmiokątnymi witrynami zawierającymi kryształowe miniaturowe obrazy, z których każdy odtwarza niezapomniane chwile z dziedzictwa Swarovskiego w mediolańskim życiu modowym i kulturalnym.
Na niższym poziomie klienci mogą zapoznać się z nowymi kolekcjami okularów Swarovski, w tym wzorami dostępnymi wyłącznie w Swarovski Duomo, a także z obszarami poświęconymi kryształowemu stylowi życia, prezentującymi kolekcje dekoracji wnętrz, przedmioty kolekcjonerskie i zastawę stołową.
Zachwyt kontynuowany jest na poziomie -2, gdzie wielofunkcyjna przestrzeń poświęcona jest temu, jak kryształy Swarovskiego działają jako kreatywny nośnik, stymulując innowacje w modzie i designie. Tutaj klienci mogą odkryć produkty z Creators Lab i Young Talent Program, platform współpracy stworzonych przez Swarovski w celu pielęgnowania i wspierania kreatywności. Kreacje Creators Lab od Mariny Raphael, Aquazzury, Abc, Liberal Youth Ministry i Golden Goose dołączają do ekskluzywnej galerii dzieł młodych mediolańskich i europejskich projektantów, którzy wykorzystują kryształy Swarovskiego w swojej pracy.
Po raz pierwszy na świecie w specjalnym salonie wystawowym prezentowana jest niezrównana gama pojedynczych kryształów i kamieni szlachetnych Swarovski we wszystkich rozmiarach, kolorach i efektach, umożliwiając klientom przeglądanie pełnego asortymentu w poszukiwaniu inspiracji.
Po mianowaniu Giovanny Engelbert na stanowisko Globalnego Dyrektora Kreatywnego w 2020 roku, Swarovski przyspieszył swoją podróż do sfery luksusu, przyjmując odważniejszą i bardziej barwną estetykę oraz nadając odświeżenia swojemu środowisku detalicznemu dzięki nowym sklepom i flagowym salonom w kluczowych światowych miastach, w tym w Szanghaju, Zurychu, Nowym Jorku i Seulu.
Źródło: Aliganza