Szukaj

Pudełka kartonowe z twoim logiem to podstawa e-commerce

Budowa własnej marki jest niezbędna dla osiągnięcia dobrej marży i zysku w każdym biznesie, a zwłaszcza tym opartym na e-commerce
fot. (1) Rawpixel Ltd @ flickr.com CC0 1.0

Kampania reklamowa w internecie lub podczas wydarzeń to jedna część układanki. Druga, to doświadczenie klienta w kontakcie z samym produktem, na które ogromny wpływ ma opakowanie. Oprócz metki czy loga na samych produktach warto, żeby logo i slogan reklamowy zostały nadrukowane też na pudełka kartonowe do wysyłki. Oto najważniejsze wskazówki, jak budować markę przy użyciu opakowania

Sukces tkwi w szczegółach

Wyobraź sobie, że kupujesz nowy telefon wysokiej jakości. Wyjęcie go z opakowania to bardzo miłe doświadczenie, a pudełko w którym się znajduje jest dopracowane w każdym detalu. Możesz sprawić, żeby podobne emocje przeżywali także twoi klienci, niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkty własnej marki, czy jesteś jedynie dystrybutorem. Prowadząc sklep internetowy już przy pierwszych zamówieniach można się zorientować, że zapewnienie sobie odpowiednich opakowań do wysyłki to podstawa skuteczności działania. W większości przypadków najlepsze będzie zainwestowanie w gotowe opakowania kartonowe w kilku rozmiarach, najlepiej pasujących do standardowych wymiarów paczkomatu oraz typowych zamówień w twoim sklepie. Takie rozwiązanie pozwoli zapanować nad kosztami wysyłki oraz łatwo delegować czynności takie jak pakowanie i wysyłka.

Opakowanie to najlepsza reklama

Najlepszy gadżet reklamowy, to taki, którego rzeczywiście się używa. Opakowanie w istocie jest materiałem reklamowym, z którym klient musi mieć kontakt, a często używa go również po rozpakowaniu produktu, warto więc, żeby komunikowało wartości twojej marki. Pudełka tekturowe są do tego idealne, gdyż wpisują się w modny od lat minimalizm i są wykonane z ekologicznych materiałów. Zamawiając je warto się upewnić, że są to opakowania z certyfikatem FSC, który potwierdza ich pochodzenie z pewnego źródła i spełnianie zasad zrównoważonej produkcji. Taki ekologiczny karton jest idealnym tłem do nadrukowania logotypu marki oraz sloganu reklamowego. Budujesz w ten sposób wizerunek świadomego, panującego nad produktem i procesami w twojej firmie dostawcy. Dla droższych i ekskluzywnych produktów warto wybrać tzw. pudełka kaszerowane, czyli o wzmocnionej konstrukcji, które dają poczucie wysokiej jakości. Dobry producent opakowań zapewnia możliwość oznaczenia opakowań twoim logiem, dzięki czemu otrzymasz gotowe markowe opakowania bez konieczności samodzielnego ich obklejania.

Jak wybrać producenta opakowań tekturowych

Odpowiedni producent opakowań kartonowych jest dla sklepu internetowego kluczowym partnerem biznesowym. Dlatego na jego znalezienie warto poświecić trochę czasu. Oprócz samych rodzajów pudełek tekturowych, które oferuje ważny jest też czas reakcji, minimalna wielkość zamówienia oraz zrozumienie specyficznych wymagań twojego sklepu i oczekiwań klientów. Dla sklepu z odzieżą ważna będzie np. dostępność od ręki tzw. pudełek fasonowych, czyli płaskich pudełek z podnoszonym wiekiem, które pozwalają odpowiednio wyeksponować złożoną odzież lub dodatki. Z kolei dla sklepu z grafikami lub wyrobami artystycznymi ważna jest dostępność opakowań typu tuby. Księgarnia wysyłkowa powinna wybrać specjalny rodzaj pudełek na książki. Jak więc widać, warto zastanowić jakie możliwości budowania przewagi konkurencyjnej twojego sklepu internetowego dają odpowiednio dobrane opakowania tekturowe.

fot. Plasticrobot – Dreamstime.com