Przeciw obciążeniom psychicznym izolacji

W ramach działań przeciw obciążeniom psychicznym wywołanym globalną izolacją, marka Vans przekazuje dziesięciu organizacjom charytatywnym wsparcie w wysokości miliona dolarów
Kreatywne obchody wydarzenia Vans Checkerboard Day w 2019 roku

Marka deskorolkowa Vans ogłasza drugą edycję Vans Checkerboard Day, który odbędzie się w czwartek 19 listopada 2020 r. To globalna inicjatywa utworzona w celu promocji twórczej ekspresji – szczególnie ważnej w okresie braku kontaktu z bliskimi. Tegoroczna edycja Vans Checkerboard Day ma podkreślać rolę, jaką kreatywność odgrywa w utrzymywaniu zdrowia psychicznego i poprawy stanu emocjonalnego poszczególnych osób i społeczności na całym świecie

„Większą część roku spędziliśmy w odosobnieniu. To niełatwe doświadczenie. Jednak pomimo fizycznej i psychologicznej izolacji jesteśmy – i zawsze będziemy – rodziną Vans, którą połączyła moc kreatywności” – mówi Doug Palladini, szef globalnego marketingu marki Vans.

„Według badania przeprowadzonego przez Complex Collective w samych Stanach Zjednoczonych aż połowa młodych ludzi odczuwa obecnie większy poziom stresu i niepokoju niż w okresie przed pojawieniem się COVID-19. Dlatego w 2020 r. wydarzenie Vans Checkerboard Day ma pokazać, że nawet małe akty twórczej ekspresji mogą mieć ogromny wpływ na poprawę emocjonalnej równowagi – zarówno pojedynczych osób, jak i całych społeczności”.

Vans przekaże milion dolarów dziesięciu organizacjom charytatywnym z całego świata, które dążą do stworzenia i wykorzystania programów obejmujących różne przejawy kreatywności do radzenia sobie ze stresem negatywnie oddziaływującym na nasze zdrowie psychiczne. Każda z nich otrzyma 100 000 dolarów z funduszu Vans Checkerboard Fund fundacji Tides lub za pośrednictwem bezpośredniej darowizny od firmy Vans. Kwota zostanie wykorzystana na rzecz poprawy zdrowia psychicznego młodzieży na całym świecie – poprzez siłę kreatywności. W tym roku pomoc otrzymają organizacje: Campaign Against Living Miserably, The Wave Project, oraz The Ben Raemers Foundation. Get Lit – Words Ignite, The Skatepark Project, Arte Por La Vida, Social Skate, Singapore Association for Mental Health, Buku Jalanan Chow Kit, World of Art Brut Culture.

W okresie przed 19 listopada Vans zaprosi fanów marki z całego świata do uczestnictwa w różnorodnych digitalowych inicjatywach, mających na celu szerzenie świadomości na temat siły kreatywnej ekspresji jako ważnego elementu zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia. Inicjatywy obejmować będą np. wyzwanie #VansCheckerboardDay na platformie TikTok czy też możliwość wysłuchania historii ambasadorów Vans, takich jak Tony Hawk, Anderson .Paak oraz Yaya Zahir, którzy przedstawią własne doświadczenia dotyczące tego, jak pomogły im ich ulubione formy twórczej ekspresji.

Firma Vans wesprze te działania i dziesięć wybranych organizacji kwotą miliona dolarów, a fani marki z całego świata mogą dołożyć swoją cegiełkę, pomagając zebrać dodatkowe darowizny. Wsparcie można okazać również, kupując T-shirt limitowanej edycji Vans Checkerboard Day lub parę butów Authentic zaprojektowaną przez znanego artystę i ambasadora marki Vans Geoffa McFetridge’a. Całość przychodów ze sprzedaży tych produktów zostanie przekazana na fundusz Vans Checkerboard Fund fundacji Tides. Możliwe będzie również przekazywanie punktów lojalnościowych w aplikacji Vans, które zostaną zamienione na darowiznę pieniężną.

Produkty związane z wydarzeniem Vans Checkerboard Day można zobaczyć na stronie Vans.com/checkerboardday, gdzie znajdują się również informacje na temat uczestniczących organizacji charytatywnych, sposobu przekazywania darowizn i wpływu pierwszej edycji Vans Checkerboard Day w 2019 roku na życie lokalnych społeczności. Warto również obserwować profil Vans w mediach społecznościowych, aby wziąć udział w wyzwaniu TikTok oznaczonym hasztagiem #VansCheckerboardDay.

źródło: informacja prasowa Vans