Producent kultowych czapek New Era ma 100 lat

Sport i muzyka stały się fundamentem popularności i kultowego statusu zwykłej sportowej czapki
Współpraca ze sceną sportową rozpoczęła sukces lat 90-tych | fot. Marius Daniel flickr.com CC BY-ND 2.0

Czapki New Era, a dokładniej występujący pod tą samą marką ich producent – czyli New Era Cap Co., Inc. – kończy w tym roku 100 lat. Firma zaczynała na początku lat 20-tych XX wieku jako producent kapeluszy i kaszkietów. Pierwszy przełom to lata 50-te, kiedy powstała kultowa czapka 59FIFTY.

Synonim czapki z daszkiem

Dzisiejszą popularność i kultowy status marka zawdzięcza współpracy ze znanymi sportowcami w latach 90-tych. Dzięki współpracy z innymi markami czapki New Era stały się jednym z symboli kultury ulicznej i wszystkiego co dzieje się wokół sportu oraz niezależnej sceny muzycznej.

Siedziba firmy New Era w Buffalo | fot. materiały prasowe PR Newswire

Rodzinna marka światowa

New Era jest rodzinną firmą od czterech pokoleń. Siedziba zaś od początku mieści się w Buffalo w stanie Nowy Jork. Jestem dumny, że rozwinęliśmy mała firmę odzieżową do poziomy wielkiej światowej marki. Cieszę się, że mogę wprowadzić firmę założoną przez mojego pradziadka w nowe stulecie działalności – mówi aktualny prezes Ehrhardt Koch.

Kultowe modele i ekologia

Z okazji stulecia New Era planuje reedycję najbardziej znanych modeli oraz współprace z innymi znanymi markami i projektantami z branży – Helmut Lang, Yohji Yamamoto, Levi’s, Havaianas czy Casio G-SHOCK. Wprowadzone też zostanie zarządzanie całym cyklem życia produktu dzięki współpracy firmy Pentatonic, specjalizującej się w podobnych wdrożeniach dla znanych marek. Pentatonic zasłynął wyprodukowaniem wieszaka do ubrań wykonanego ze śmieci pod dumną nazwą Infinity Hanger.