Szukaj

Dwóch studentów – jeden z Krakowa, drugi z Amsterdamu – wpadło na pomysł, by produkować etui do smartfonów z naturalnego materiału – drewna wysokiej jakości. Pomysł wydaje się prosty i doskonały, gdyż smartfon ma dziś każdy, a ekologia jest w modzie. Specjalnie dla Was rozmawiamy z Kubą Kulisą, współzałożycielem marki Willow.

Willowselfie web 01
Jak się rodzą proste, ale mocne pomysły?
Cała nasza inicjatywa narodziła się dość przypadkowo, podczas wybierania nowego telefonu. Zauważyliśmy, że otaczające nas smartfony są stworzone nie tylko aby ułatwiać nam życie, ale również aby zachwycać swoim designem. Tutaj właśnie jedna rzecz nam nie pasowała, ponieważ skoro mają zachwycać, to dlaczego ubieramy je w pełen kiczu plastik. Tak właśnie narodziła się nasza inicjatywa, aby stworzyć produkt, który rzeczywiście będzie swym wyglądem urzekał i przyciągał uwagę.
I to wystarczyło, żeby zabrać się do dzieła?
Postanowiliśmy zastosować materiał, który jest chyba najwdzięczniejszym tworzywem dobrego designu – drewno. Nie tylko świetnie się prezentuje, ale też każdy egzemplarz ma unikatowe cechy. Drewno w oczywisty sposób materiałem ekologicznym i dzięki niemu nie wprowadzamy do środowiska niepotrzebnie kolejnej porcji tworzyw sztucznych. Chcieliśmy, żeby sama marka to komunikowała stąd „Willow” czyli po angielsku wierzba. I do razu zarejestrowaliśmy działalność.
Obecnie działamy na terenie zarówno Polski, jak i Holandii, gdzie nasze produkty zostały już docenione podczas targów designu. Na razie myślimy bardziej o rozwijaniu produktu i realizacji naszej misji, jaką jest czynienie naszego otoczenia piękniejszym,
Czy projektowanie form użytkowych to Wasz kierunek studiów czy odskocznia od edukacji?
Jesteśmy kuzynami i mamy ze sobą dobry kontakt od zawsze. Jeżeli chodzi o prowadzenie firmy, to wzajemnie się uzupełniamy. Kuba jest studentem architektury, więc zajmuje się tworzeniem prototypów i rozwojem produktu, natomiast Igor studiuje handel międzynarodowy, co bardzo pomaga w prowadzeniu firmy.
Willow web 02
Powiedzcie kilka słów o samej produkcji, z jakich materiałów korzystacie i czy sami prowadzicie warsztat czy zlecacie to na zewnątrz?
Opracowaliśmy już trzy wzory, ze szczególnie dobrze sprawdzających się do tego celu gatunków drewna: bambus, orzech oraz wiśnia. Sam proces produkcji wymaga odpowiedniego parku maszynowego i dostępu do egzotycznych surowców więc jest wykonywany w zakontraktowanej fabryce w Azji.
Co unikalnego dajecie ludziom – przecież drewniane obudowy są dostępne w sieci, czym się chcecie wyróżnić?
Przede wszystkim wyróżniamy się jakością, ponieważ dla nas najważniejszy jest uśmiech klienta. Poważnie – to nie slogan reklamowy. Chcemy, aby ktoś kupując nasz produkt cieszył się z posiadania rzeczy unikatowej, aby poprawiał on nastrój podczas nudnej codzienności.
Jak odbiorcy reagują na produkt, kto jest Waszym głównym klientem? Do kogo chcecie dotrzeć?
Obecnie podczas naszej dość krótkiej działalności spotkaliśmy się z olbrzymim entuzjazmem odbiorców. Bardzo wielu ludziom bardzo podoba się nasz produkt. Zazwyczaj nie dowierzają, że można wykonać oprawkę na telefon z prawdziwego drewna. Jednak po ujrzeniu jej, dotknięciu a nawet powąchaniu(!) nie mają żadnych wątpliwości.
Nie mamy ściśle określonej grupy klientów, ponieważ każdy jest naszym odbiorcom, niezależnie od wieku, czy też zainteresowań, drewniana oprawka na telefon pasuje do każdego.
Jakie macie plany rozwoju? Nie od dziś wiadomo, że mało kto zawojował rynek jednym produktem?
Na tę chwilę chcemy się zajmować drewnianymi oprawkami i pojawić się w jak największej liczbie sklepów oraz dotrzeć do jak największej ilości klientów. Jednak niewątpliwie później nie zamierzamy się ograniczać jedynie do oprawek na telefony.
Już mamy wiele innych ciekawych pomysłów – oczywiście na produkty wykonane z najwyższej jakości ekologicznych surowców! Celem naszej firmy jest stworzenie oferty produktów ciekawych oraz unikatowych, które zapewnią nam trwałe miejsce na rynku i rozwój, a następnie osiąganie zysku w długim okresie czasu.
Co możecie poradzić innym ludziom, którzy chcą zrobić swój własny fizyczny produkt – coś związanego z designem? O czym powinni pamiętać?
Sam design jest wszystkim co nas otacza, każdego dnia znajdujemy się pośrodku świata ogarniętego przez całą masę produktów, czy to małych, czy tych większych.

To co jest w designie najważniejsze to pomysł, bo to od niego wszystko się zaczyna. Jeżeli już wpadniesz na właściwy pomysł i jesteś pewien, że to jest to, zacznij działać! Od pomysłu do wykonania droga jest już znacznie krótsza, potrzeba jedynie chęci, wytrwałości i kreatywności. Do odważnych świat należy.

Na pytania Magazynu Exclusive Info odpowiadał Kuba Kulisa, zdjęcia – Filip Czapla, materiały prasowe Willow