Prezentacja urządzeń i aplikacji mobilnych dla firm, niezwykle interesujące wynalazki w strefie Start-Up oraz możliwość spotkania ekspertów z całego świata podczas konferencji Mobile Trends for Business. Za nami premierowa edycja krakowskich Targów Mobile-IT, w których wzięło udział blisko pół tysiąca specjalistów z branży IT oraz kilkadziesiąt firm z kraju i zagranicy.
– Pomimo zmniejszania się ilości imprez targowych dla informatyków należy wracać do tych idei. Z tego względu, że nie wystarczy tylko komunikacja przez Internet i urządzenia mobilne. W biznesie trzeba spojrzeć drugiej osobie bezpośrednio w oczy. Nie znam takiej aplikacji mobilnej, która potrafiłaby chemię między osobami porównać i ocenić. Jestem pod wrażeniem obiektu EXPO Kraków. Zdecydowanie warto rozwijać tę inicjatywę – mówi Wacław Iszkowski, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Wszystko o technologiach mobilnych W Targach Mobile-IT wzięło udział kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich znalazły się firmy proponujące rozwiązania mobilne i prezentujące najnowsze branżowe trendy. Pomimo, że była to I edycja Targów, wzbudziła zainteresowanie za granicą. W Krakowie pojawiły się firmy z Portugalii, Wielkiej Brytanii, a także z Niemiec. – Premierowa edycja Targów Mobile-IT w Krakowie to dla nas doskonała okazja do zaprezentowania naszego oprogramowania do zarządzania korporacyjnymi sieciami IT. Cieszymy się, że bierzemy udział w tym wydarzeniu. Nasze oprogramowanie do zarządzania stacjami klienckimi i urządzeniami mobilnymi spotyka się tutaj z dużym zainteresowaniem. Widzimy duży potencjał biznesowy w Małopolsce oraz na terenie całego kraju. Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, a dobrze zorganizowane imprezy branżowe, takie jak Targi Mobile-IT, pomagają nam wychodzić z naszą ofertą do klientów” – mówi Peter Zeis, International Sales Manager w firmie baramundi software AG. W tym samy celu do Krakowa przyjechali pozostali wystawcy. – Szukaliśmy kontaktów biznesowych i tutaj je znaleźliśmy. Może nie było tłumów, ale pojawiły się za to osoby doskonale zorientowane i świadome tego, po co przybyły na Targi – mówi Piotr Radliński, prezes Smart Mobile.
Gadżety przyszłości
Ogromnym zainteresowaniem zwiedzających, ale także mediów cieszyli się wystawcy zgromadzeni w strefie Start-Up. To w niej można było zobaczyć m.in. okulary Google, okulary do badań eyetrackingowych, sensory Estimote oraz słynne Oculus Rift. Organizatorem strefy była firma ClickMaster Polska.– Myślałem że targi odchodzą w niepamięć, a tu duże zaskoczenie i spora liczba zainteresowanych osób. Na naszym stoisku ciągle mieliśmy ruch. Dzięki udziałowi
w Targach mogliśmy zaprezentować produkt, który budzi emocje. Branża bardzo dynamicznie się rozwija i takie wydarzenie jest bardzo potrzebne – mówi Maciej Dejer z firmy Berry Life, która prezentowała Oculus Rift.
Biznes i wiedza
Równolegle z Targami odbyła się konferencja Mobile Trends for Business, w trakcie której wiedzą i doświadczeniem dzieliło się ponad 30 prelegentów – ekspertów i pasjonatów technologii mobilnych.– Dobrze sprawdziło się połączenie konferencji z targami. Robiliśmy to po raz pierwszy i taka formuła została pozytywnie przyjęta. Uczestnicy w przerwach mogli porozmawiać z przedstawicielami wielu ciekawych firm działających w branży technologii mobilnych. Nasi prelegenci zapewnili wysoki poziom merytoryczny, przedstawili też wiele ciekawych case`ów – mówi Robert Rachwał, właściciel firmy ClickMaster Polska, organizatora konferencji.Targi Mobile-IT oraz konferencja Mobile Trends for Business odbyły się pod honorowym patronatem Wicepremiera, Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego, Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego, Marszałka Województwa Małopolskiego Marka Sowę oraz Wojewody Małopolskiego Jerzego Millera. Patronami merytorycznymi byli Internetowy Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji. Sponsorami wydarzenia były firmy: baramundi software AG, ASPEKT, MOTOROLA, mBank, InoSat Global, naviExpert, AirWatch oraz Zebra Technologies.