Opakowanie produktu i jego funkcje

Opakowanie produktu jest prawie tak samo ważne, jak to, co się w nim znajdzie. Jego wygląd może wpłynąć w dużym stopniu na decyzje zakupowe klienta i przyczynić się do sprzedaży. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do lektury artykułu opakowanie produktowe i jego funkcje!

Opakowanie produktu i jego funkcje – praktyczny charakter

Opakowanie produktowe pełni wiele funkcji i jest wykorzystywane praktycznie w każdej branży. W pudełkach można umieścić towary, które są delikatne i wrażliwe, a następnie je zabezpieczyć na czas transportu. Dzięki nim oferowane przez nas artykuły trafią w nienaruszonym stanie do klienta.

Pudełka nie tylko chronią towar, ale też ułatwiają jego identyfikację. Można je w łatwy sposób oznaczyć, a nawet spersonalizować zgodnie z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa i nanieść ważne symbole lub teksty. Z takich pudełek korzystają na co dzień magazyny i hurtownie, ale nie tylko! Można je spotkać także w sklepach, biurach, archiwach, hotelach, restauracjach oraz prywatnych domach.

Opakowanie produktu i jego funkcje – ekologia

Opakowania, zwłaszcza te produkowane z kartonu, są w 100% przyjazne dla naturalnego środowiska. Mogą one być wielokrotnie wykorzystywane do produkcji kolejnych opakowań, a także są nieszkodliwe dla człowieka i nie przyczyniają się do wytwarzania toksycznych odpadów. Ich ekologiczna produkcja wpływa na cenę – kartonowe pudełka są niedrogie i jak najbardziej osiągalne dla każdej firmy, nawet małych, lokalnych przedsiębiorstw. Ma to znaczenie także dla reputacji firmy – współcześni konsumenci patrzą przychylniej na marki, które prowadzą proekologiczną strategię!

Opakowanie produktu i jego funkcje – nośnik reklamowy

Ostatnia funkcja i zarazem ogromna zaleta inspirowanych opakowań (tzw. packaging design inspiration), o której warto wspomnieć, to walory reklamowe. Pudełka z nadrukami mogą zawierać dowolne, zaprojektowane przez firmę teksty oraz ilustracje. Tym samym stanowią one praktyczne narzędzie reklamowe, które będzie przyciągało wzrok klienta i zachęcało do zakupu. Aby spersonalizować pudełko i dostosować je do swoich potrzeb, przedsiębiorca może skorzystać z pomocy fachowców – producentów opakowań dla biznesu. Tak właśnie tworzą swoje opakowania największe marki, znane na całym świecie!

Jak stworzyć wyjątkowe pudełko? Skąd czerpać inspiracje?

Interesujesz się marketingiem opakowań? Poszukujesz inspiracji? Na blogu packaging-design.net znajdziesz wszystko to, czego potrzebujesz. Kilka różnych kategorii tematycznych, najciekawsze pomysły na opakowania i cenne porady. Sprawdź koniecznie!

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *