Mundury personelu pokładowego i naziemnego Polskich Linii Lotniczych LOT zyskają nowe dodatki inspirowane twórczością artystów z okresu Młodej Polski. Kolekcja jest wynikiem współpracy PLL LOT z polską marką mody LANCERTO, która wywodzi się z najlepszych tradycji polskiego wzornictwa i krawiectwa. Motywem przewodnim nowych dodatków są malwy, których kompozycja jest podkreśleniem elegancji, ale także polskości
Natura od zawsze inspirowała twórców. Motyw roślinny, pozornie prosty, a jednak stale obecny w sztuce, występuje w wielu dziełach malarskich – w formie alegorii, dodatku lub w roli głównej. Tym razem kwiaty w eleganckiej kompozycji ozdobią mundury personelu Polskich Linii Lotniczych LOT. Twórcy nowych dodatków inspirowali się sztuką Młodej Polski, gdzie motywy kwiatowe można znaleźć choćby u Stanisława Wyspiańskiego, Olgii Boznańskiej czy Józefa Mehoffera.
Malwa – kwiat, który pachnie polskim latem
Od teraz główną rolę w projektach nowych apaszek i poszetek personelu PLL LOT grają malwy – kwiaty, które są swoistym wyrazem polskości. Motyw ten przywodzi na myśl słoneczne, letnie popołudnie z dala od miasta, gdzie kwiaty malw delikatnie kołyszą się na wietrze, a jedyny dźwięk, jaki można usłyszeć, to delikatny śpiew ptaków. Spokój, elegancja i harmonia. Właśnie takie krajobrazy Polski są cenione na całym świecie, a dzięki PLL LOT promowane będą również na gościnnych pokładach przewoźnika.
„Polskie Linie Lotnicze LOT są dumnym ambasadorem Polski na świecie. Partnerstwo z LANCERTO przy tworzeniu nowych dodatków do mundurów to kolejny przykład naszego zaangażowania w promocję nowoczesnego polskiego wzornictwa przy jednoczesnym przywiązaniu do tradycji. Nasze załogi każdego dnia, dbając o bezpieczeństwo i komfort pasażerów LOT-u, docierają do ponad 100 portów lotniczych na całym świecie. Chcemy, by malwa, kwiat kojarzony z polską sztuką, stała się nowym znakiem rozpoznawczym naszej gościnności i profesjonalizmu” – mówi Izabela Leszczyńska, dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience.
Uzupełnieniem do kwiatowego motywu poszetek dla męskiej części personelu będą krawaty utrzymane w odpowiednio dobranych kolorach granatu i czerwieni. Projektanci z firmy LANCERTO nie zapomnieli też o najważniejszym symbolu LOT-u – żurawiu, towarzyszącym firmie od początku jej istnienia, czyli od 95 lat. Symbol szczęścia i długowieczności w formie zaprojektowanej przez Tadeusza Lucjana Gronowskiego dalej w subtelny sposób towarzyszy akcesoriom załóg pokładowych oraz personelu naziemnego.
Od teraz stewardesy zobaczymy w białych apaszkach w czerwone malwy, z granatową lamówką, natomiast szefowe pokładu – w wersji z granatowym tłem w czerwone kwiaty i czerwoną lamówką. Z kolei personel naziemny otrzymał białe apaszki w czerwone kwiaty i czerwonym brzegiem. Analogiczne wzory mają nowe poszetki panów z personelu pokładowego i naziemnego. Krawaty stewardów, w kolorze lotowskiego granatu, zdobi print w drobne czerwone żurawie, krawaty szefów pokładu będą czerwone z printem granatowych żurawi. Natomiast panowie z personelu naziemnego będą nosić czerwone krawaty z pojedynczym symbolem żurawia.
„LANCERTO to polska marka mody, dlatego jesteśmy tym bardziej dumni, że mogliśmy zaprojektować i dostarczyć kolekcję akcesoriów dla personelu pokładowego oraz naziemnego Polskich Liniii Lotnicznych LOT. Każdego roku w naszych salonach stacjonarnych i sklepie internetowym oferujemy kilkaset wzorów ubrań i dodatków dla kobiet oraz mężczyn. Jednak projekt współpracy z PLL LOT jest szczególny, bowiem na jego potrzeby zaproponowaliśmy unikalny design, dedykowany tylko i wyłącznie naszemu partnerowi. To ogromna nobilitacja móc towarzyszyć załogom w ich codziennej pracy na kilku kontynentach, a tym samym spełniać rolę promotora polskiego wzornictwa, stylu oraz jakości” – mówi Michał Grochala, Brand Manager marki LANCERTO.
Polskie Linie Lotnicze LOT – promotor kultury i sztuki
Zmiany w umundurowaniu to kolejny projekt Polskich Linii Lotniczych LOT, promujący polskie dziedzictwo i kulturę, zrealizowany we współpracy z polską marką. W ostatnim czasie przewoźnik zaprezentował swoją współpracę z rodzimymi firmami, takimi jak Krosno czy Phenome. LOT aktywnie wspiera kulturę, czego jednym z przykładów jest projekt zrealizowany wspólnie z Muzeum Narodowym w Warszawie. Film prezentujący zasady bezpieczeństwa na pokładzie, który miał premierę w grudniu 2023 r., nagrano w Galerii Sztuki XIX Wieku.
Ponadto polski przewoźnik współpracuje z wieloma instytucjami kultury, np. Muzeum Powstania Warszawskiego czy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. W 2024 r. LOT został oficjalnym przewoźnikiem XIX Konkursu Chopinowskiego, jednego z najważniejszych wydarzeń muzycznych na świecie, a także partnerem tytularnym tegorocznej edycji Kina Letniego, organizowanego przez Kinotekę.
Na co dzień selekcję najciekawszych poleceń podróżniczych i kulturalnych pasażerowie znajdują z kolei w miesięczniku „Kaleidoscope”, obchodzącym w tym roku swoje 45. urodziny. Na pokładach samolotów Boeing 787 Dreamliner oraz wybranych Boeingów 737 pasażerowie mogą korzystać z systemu rozrywki pokładowej, dostarczającego bogatą bibliotekę filmów, seriali czy muzyki.
Źródło: PLL LOT