Szukaj

Moda zwalnia tempo dla świata – Konkurs Modopolis

Nabór do konkursu, organizowanego przez Modopolis – trwa do 10 września
fot. www.instagram.com/oh.storytellers2

Jeszcze tylko przez kilka dni projektanci i projektantki, działający w duchu zrównoważonej mody mają szansę, by powalczyć o Rekomendację Modopolis i nagrodę finansową w wysokości 10 tysięcy złotych

Maria Sobczyk zaprasza do udziału w konkursie Modopolis

– Czekamy na świadomych twórców, którzy przyczyniają się do promowania takich wartości jak zrównoważony rozwój, etyczne podejście do pracy i pracowników, transparentność marek. Tych, którzy wierzą, że moda przez jakość i uważność może zmieniać świat – mówi Maria Sobczyk, dyrektorka Modopolis. – Nie koncentrujemy się na konkretnych kryteriach, interesuje nas filozofia marki i jej odpowiedzialne podejście do ludzi i świata.

Modopolis szuka więc marek, które sięgają po surowce ze sprawdzonych źródeł, z recyclingu albo z tzw. dead stocków, czyli tkanin, niewykorzystanych przez szwalnie i duże firmy odzieżowe. Na rekomendację mogą liczyć też ci, którzy chcą minimalizować szkody dla środowiska w samym procesie produkcji, np. poprzez krótkie serie, szycie wyłącznie na zamówienie czy wykorzystywanie naturalnych barwników. Doceniane są również pomysły i rozwiązania, które pozwolą kupioną rzecz nosić jak najdłużej.

Nabór zgłoszeń trwa do 10 września. Regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie www.modopolis.pl. Laureaci Rekomendacji Modopolis zostaną ogłoszeni w październiku.

– Jesteśmy zalewani ofertami wielkich koncernów, multibrandowych sklepów internetowych. Zachęca się nas do pogoni za trendami fast fashion. Rekomendacja Modopolis ma pomóc kupującym odnaleźć te marki, które proponują coś więcej – dodaje Maria Sobczyk.

Tegoroczną edycję Modopolis wspierają eksperci, to oni pomogą wybrać rekomendowanych. Monika Ustyniak, na co dzień wspiera młodych projektantów w poszukiwaniu rozwiązań technicznych w procesie twórczym. Agata Rudnicka jest specjalistką tematyki zrównoważonego i etycznego biznesu, Michał Koszek to dziennikarz i stylista, zaś Dorota Stępień jest edukatorką branży kreatywnej, pomysłodawczynią Międzynarodowego Festiwalu Łódź Design. Marka, która zdobędzie największe uznanie ekspertów otrzyma nagrodę główną Grand Prix Porsche Centrum Łódź w wysokości 10 tysięcy złotych.

– Marki, wyróżniane przez Modopolis są napędzane marzeniami. Wizją o lepszym świecie i stałym doskonaleniu, tego, co już istnieje, tak aby człowiek i środowisko mogli czerpać jak najwięcej korzyści z nowych rozwiązań. Ta filozofia jest i nam bardzo bliska, dlatego postanowiliśmy połączyć siły z Modopolis – mówi Robert Kurowski, przedstawiciel Porsche Centrum Łódź.

Zanim poznamy tegorocznych laureatów, do spotkania z odpowiedzialną modą zapraszają zdobywcy Rekomendacji Modopolis poprzednich edycji. Przy ul. Ogrodowej 8 w tymczasowym butiku – Modopolis Pop-up Shop, prezentują swoje ubrania i dodatki powstałe w duchu zrównoważonej mody. Miejsce można odwiedzać do 10 września, od czwartku do soboty w godzinach 15-20.

Organizatorem Modopolis jest Fabryka Sztuki w Łodzi, która jako instytucja otoczenia biznesu wspiera osoby kreatywne w działalności rynkowej, a jako instytucja kultury realizuje działania mające na celu promocję sztuki i profesjonalizację kadr.

Źródło: Biuro prasowe MODOPOLIS