Szukaj

Mobile Trends Conference 2014 – relacja

W dniach 16-17 stycznia w Hotelu Park Inn by Radisson w Krakowie miała miejsce trzecia edycja konferencji Mobile Trends Conference 2014. To największa w Polsce konferencja, zajmująca się tematyką mobilnych technik i technologii; w ciągu dwóch dni udział w niej wzięło ponad 600 osób! Ponadto podczas uroczystej gali Mobile Trends Awards rozdano prestiżowe nagrody dla firm z branży mobilnych technologii.

Business Day

Pierwszy dzień konferencji cieszył się powodzeniem nie tylko wśród samych osób z branży, ale także wśród wszystkich tych, którzy dostrzegają wagę i potencjał branży mobilnej. Pierwszego dnia odbyło się 14 prelekcji, w tym 2 prelekcje zagraniczne, które swoją tematyką dotykały szeroko ujętego biznesu mobilnego. W niemal każdym z trzech bloków prelekcji znalazł się prelegent, który w sposób wyjątkowy przykuł uwagę słuchaczy. Podczas Business Day najpierw była to Monika Mikowska (ocena 4,1/5), która postanowiła opowiedzieć co nieco o sztuce projektowania interfejsów. W drugim bloku na wyróżnienie zasłużył Piotr Szostak (ocena 3,83/5), który opowiadał o „multiscreeningu”, a na samym końcu uczestnicy mieli przyjemność wysłuchać, jak się okazało, najlepszego prelegenta dnia pierwszego – Romana Łozińskiego (ocena 4,8/5) , który odwołując się do już swego rodzaju ikony popkultury – Króla Juliana – w swobodny sposób przekazał kilka naprawdę złotych myśli wartych zapamiętania, które z zapałem były publikowane na Twitterze i na pewno zapadną w pamięć uczestnikom konferencji. Trzecie miejsce, z wynikiem 4,07 punktów, zdobył prelegent z Rosji – Grigoriy Kochenov. Omówił on wyzwania stojące przed filozofią Responsive Web Design na podstawie analizy rynku rosyjskiego.

Development Day

Drugi dzień konferencji zgromadził już bardziej ścisłe grono programistów, choć nie brakowało także „laików” zainteresowanych technicznymi aspektami mobile’u. Cykl prelekcji rozpoczął najlepszy prelegent dwóch poprzednich edycji Mobile Trends Conference, Krzysztof ‘Procek’ Ścira. Podczas drugiego dnia konferencji prelekcje przedstawiło znacznie więcej gości zza granicy – spośród 13 prelekcji, 5 zostało wygłoszonych w języku angielskim przez prelegentów z Niemiec, USA, Holandii i Czech. Uczestnicy docenili te wystąpienia, ponieważ spośród trzech najlepszych prelegentów, dwa miejsca należały właśnie do zagranicznych. Pierwsze miejsce zajął Jonatan Smiley z USA (ocena 4,5/5), drugie natomiast Horia Dragomir z Niemiec (ocena 4,33/5). Jonathan rozpoczął swoje przemówienie od wytłumaczenia dlaczego Responsive Web Design jest absolutną koniecznością. Później, na wielu przykładach, zademonstrował on darmowy framework Foundation, do szybkiego tworzenia stron responsywnych. Horia zaprezentował pełne humoru wystąpienie dotyczące historii programowania na mobilne platformy oraz tego, jak przeszłość wywiera wpływ na teraźniejszość i przyszłość. Z pewnością podbili oni serca słuchaczy lekkością wypowiedzi i dystansem do tematu, co wcale nie kłóciło się z profesjonalizmem. Podobnie jak w przypadku Romana Łozińskiego, najlepszego prelegenta dnia pierwszego, kluczem do sukcesu okazała się prelekcja dotycząca istotnych tematów, przedstawiona z nutą żartu i dystansu. Trzecie miejsce zajął Wojciech Kaliciński (ocena 4.21/5).

Mobile Trends Awards

16 stycznia, po zakończonym dniu konferencji, odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród Mobile Trends Awards. W tym roku honorowy patronat nad wydarzeniem objęli Wicepremier, a równocześnie Minister Gospodarki Janusz Piechociński oraz Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Sowa. Podczas Gali wręczono nagrody w 16 kategoriach, w których nominacje otrzymało ponad 80 firm. Zwycięskie statuetki odebrały m.in. takie firmy jak: Polskie Linie Lotnicze LOT, Bank Zachodni WBK, Grupa Allegro, Biedronka, PKO Bank Polski czy Filmweb. W głosowaniu internautów wyróżnione zostały aplikacje BZWBK24 mobile, Allegro oraz Filmweb. Wieczór urozmaicony został występami piosenkarki Joanny Smajdor – finalistki programu „The Voice of Poland”.

Networking i inne atrakcje

Zarówno pierwszy, jak i drugi dzień konferencji z pewnością sprzyjały networkingowi, temu face-to-face, jak i wirtualnemu. Podczas przerw kawowych czy obiadowych uczestnicy konferencji mogli wymieniać się doświadczeniami i zdobywać nowe kontakty, a dodatkowo przez cały czas dyskusje nt. prelekcji toczyły się na twitterze, gdzie w ruch poszedł tag #MTC2014. Networkingowi z pewnością sprzyjała także impreza, jaka miała miejsce po zakończeniu oficjalnej gali Mobile Trends Awards.

Ponadto podczas trwania konferencji uczestnicy mieli okazję na własnej skórze wypróbować okulary Google Glass, które udostępniła firma We Like Caps! (grupa Kalicińscy.com). Dużym zainteresowaniem cieszyło się także stoisko firmy MobiTouch, gdzie uczestnicy konferencji mogli urozmaicać sobie przerwy grami z użyciem technologii kinect lub na ekranie dotykowym telewizora. Gracz z najlepszym wynikiem, jaki uzyskano w grze „Budujemy trendy”, zdobył tablet, ale również i inni uczestnicy mieli możliwość wygrania wielu książek z dziedziny e-marketingu i nie tylko. Złotym sponsorem konferencji była Grupa Allegro, której stoisko również cieszyło się sporym zainteresowaniem podczas konferencji. Dwa dni, ponad 600 uczestników, 27 prelekcji, 7 prelegentów zza granicy – tak w kilku słowach i liczbach można podsumować tegoroczną edycję Mobile Trends Conference 2014. To zdecydowanie za mało, aby opisać wszystko to, co wydarzyło się podczas tych dni, ale żadna z pisemnych relacji nie jest w stanie wyczerpać tematu. Organizatorzy dziękują wszystkim obecnym na tegorocznej MTC2014 i mają nadzieję zobaczyć się z Wami już wkrótce!

Organizatorem Mobile Trends Conference jest firma ClickMaster Polska. Kolejna edycja MTC za rok, natomiast już 27-28 maja 2014 odbędą się współorganizowane z Targami w Krakowie Targi Mobile IT oraz towarzyszącą im konferencją Mobile Trends for Business. Więcej informacji o wydarzeniu na www.mobile-it.com.pl Już dziś serdecznie zapraszamy.

Więcej informacji: www.2014.mobiletrends.pl/program.

Tekst i zdjęcia: Mobile Trends