Szukaj

Kalendarz Magazine Exclusive – edycja 2023

Pierwsze wydanie drukowanego Kalendarza Magazynu Exclusive
Kalendarz Magazynu Exclusive na rok 2023 autorstwa Tomasza Bielki

Rok 2023 przywitaliśmy pierwszym wydaniem kalendarza Magazynu Exclusive. Nie będziemy ukrywać, że inspiracją, był dla nas kultowy kalendarz Pirelli. Włoska firma oponiarska jest znana z inwestowania w sztukę i stwarzania artystom warunków do robienia rzeczy wyjątkowych, a przede wszystkim doskonałych estetycznie i pięknych. I to właśnie tym tropem postanowiliśmy podążyć, umożliwiając fotografowi Tomaszowi Bielce, wykonanie oryginalnego projektu artystycznego, który w warunkach komercyjnych nigdy by nie powstał

Fenomen Kalendarza Pirelli

Kalendarz Pirelli urósł do miana legendy przez splot wielu czynników. Pierwszym z nich jest długa historia i to, że firma z Mediolanu jako pierwsza podniosła do rangi sztuki kalendarz kojarzący się wcześniej ze śmierdzącym smarem serwisem oponiarskim. Do projektu zapraszani byli od lat znani fotografowie i top modelki, co w naturalny sposób budowało atmosferę luksusu. Sam kalendarz nie jest sprzedawany, a rozdawany w stosunkowo niewielkim nakładzie ok. 10 tys. egzemplarzy, co dodatkowo podkreślała jego ekskluzywność. Nie bez znaczenia jest też zawsze solidnie zaprojektowany układ graficzny, inny za każdym razem, ale zawsze oryginalny.

Tomasz Bielka autorem Kalendarza Magazynu Exclusive

Jak więc można powtórzyć coś podobnego w lżejszej, ale równie ambitnej wersji? Autorem koncepcji i zdjęć Kalendarza Magazynu Exclusive jest Tomasz Bielka, jeden z nielicznych fotografów mody w Polsce, którego zdjęcia można rozpoznać bez podpisu. Tematem fotografii jest backstage pokazów mody w Warszawie, Krakowie i Mediolanie. Autor pozwala widzowi zajrzeć do świata niczym z obrazów Toulouse-Lautrec’a, jak do rezerwatu dzikiej przyrody. Wprowadza nas do jednego z nielicznych obszarów zamkniętych dla oczu publiczności. Kalendarz zawiera 15 wysokiej jakości zdjęć wraz ze słowem wprowadzającym od autora. Został wydrukowany w limitowanym, numerowanym nakładzie, który prawie w całości sprzedano na aukcji charytatywnej z przeznaczeniem środków na wybrane przez kupujących cele dobroczynne.

Zdjęcia: Tomasz Bielka