Fryzjerzy otwarci – od kiedy i jak?

Od poniedziałku 18 maja będą znowu mogły funkcjonować zakłady fryzjerskie, barbershopy i zakłady kosmetyczne - Ministerstwo Rozwoju opublikowało wytyczne
fot. IFA teched @ flickr.com CC BY 2.0

Tylko zdalne umawianie wizyt, dystans 1,5 metra między stanowiskami i jeden klient w salonie przypadający na jednego fryzjera – to niektóre nowe wytyczne resortu rozwoju dla branży fryzjerskiej w ramach odmrażania gospodarki

MR poinformowało, że w salonach fryzjerskich powinna obowiązywać zasada: jeden fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla jednego klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.). Dodano, że wymagane jest też zachowanie 1,5 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.

„Codziennie przed rozpoczęciem pracy zalecamy fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy” – podało ministerstwo w wytycznych.

Resort ogłosił, że dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług, a także stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej.

Wytyczne obligują też do przyjmowania tylko osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.

Według MR, napoje można serwować wyłącznie w opakowaniach jednorazowych. Należy również oczyszczać każdą dotykaną powierzchnię kilka razy w ciągu dnia pracy, a zabezpieczania i dezynfekcji urządzeń i mebli zabiegowych dokonywać po każdym kliencie.

Resort zobowiązał klientów do umawiania wizyt przez internet lub telefon. Klient w salonie powinien „zachować bezpieczną odległość 1,5 m, mijając się z innymi osobami w salonie, nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki oraz dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy” – poinformowało ministerstwo.

MR zwraca uwagę, że w przypadku braku możliwości zapewnienia minimum 1,5 m odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów, „rekomendujemy zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) pomiędzy stanowiskami”. Resort dodał, że przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni.

„Klienci nie mogą tam również używać telefonów komórkowych” – zaznaczono.

W wytycznych znalazła się również zasada, że od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji.

źródło: PAP, pgo/ je/