Powrót do szkoły – handlujemy z tym

Koniec wakacji daje poczucie, że kończy się luźniejszy czas. Okazuje się, że chętnie kompensujemy go przygotowaniami do kolejnego sezonu. Według raportu Deloitte dla ponad 40 proc. Polaków zakup wyprawki szkolnej to przyjemność, a dla prawie połowy sposób na spędzenie czasu z rodziną. Dla tradycyjnych oraz internetowych sklepów to czas ożywienia, chociaż klienci oczekują podejścia omnichannel. […]

Mama z dzieckiem na zakupach wg. badań

Matki pozwalają swoim pociechom samodzielnie wybierać ulubione przekąski. Chętniej sięgają po marki, które już znają i nie są otwarte na eksperymenty. Kupując dziecku słodycze, najczęściej chcą sprawić mu radość i okazać miłość.

Zaufanie młodych ludzi do biznesu – plany pokolenia Y

Dla ponad 60 proc. milenialsów niestandardowe formy zatrudnienia są alternatywą dla etatu. Tylko niespełna trzech na dziesięciu przedstawicieli pokolenia Y planuje pozostać w dotychczasowej firmie dłużej niż pięć lat

Rosnące koszty pracy stają się głównym wyzwaniem dla polskich firm

Poczucie niepewności ekonomicznej wśród polskich dyrektorów finansowych (CFO) lekko rośnie. Obecnie 46 proc. menedżerów deklaruje takie obawy, podczas gdy na koniec 2017 roku było to 44 proc. Wciąż jednak uważają, że polska gospodarka będzie kontynuowała stabilny wzrost. 62 proc. dyrektorów prognozuje, że wzrost PKB nie przekroczy 3,5 proc., z czego jedna trzecia uważa, że będzie […]

Polacy żują gumy na potęgę. Jesteśmy w czołówce Europy

Na podium znaleźliśmy się razem z Bułgarią, Wielką Brytanią i Szwajcarią. Jednak na przestrzeni lat zmieniają się nasze przyzwyczajenia w tej dziedzinie. Po gumę sięgamy już nie tylko w poszukiwaniu smaku, ale też żeby zadbać o higienę jamy ustnej. Żucie traktujemy jako sposób na zdrowie i ważny element swojego wizerunku.

Nie ma odwrotu od cyfrowej transformacji działów zakupów

Nowoczesne technologie zajmują wysokie miejsce na liście priorytetów dyrektorów działów zakupów (CPO). Ponad jedna trzecia menedżerów uważa, że dzięki digitalizacji będą w stanie zrealizować cele zakupowe i dostarczyć wartość biznesową. W Polsce takiej odpowiedzi udzieliło aż 46 proc. ankietowanych. Jak wynika z globalnego badania firmy doradczej Deloitte „Leadership: Driving innovation and delivering impact. The Deloitte […]

Biuro, które wspiera rozwój startupu

Z raportu Startup Poland z 2017 r. wynika, że aż 71 proc. polskich startupów zatrudnia pracowników, a dla 42 proc. dostęp do kadry to najbardziej pożądany czynnik rozwoju firmy. Z kolei 7 na 10 badanych firm deklaruje, że w ostatnim półroczu pozyskało nową osobę do zespołu. Startupy nie są wyłączone z wyścigu o najlepsze talenty, […]

Majówka – koszty i preferencje Polaków

Polacy decydujący się w tym roku na wyjazd wypoczynkowy w trakcie majówki najczęściej wybierają pobyt z 3 noclegami, a koszty wynoszą średnio 97,5 zł w przeliczeniu na nocleg jednej osoby – wynika z danych pochodzących z portalu Noclegowo.pl. Najpopularniejsze jest Zakopane, ale proporcjonalnie częściej wybierane są jednak miejscowości nadmorskie. W większości miejscowości turystycznych można jeszcze […]

Zamiast do centrum handlowego w niedzielę poszliśmy na spacer

Firma Selectivv Mobile House przyjrzała się ponad pół miliona Polakom, którzy przez ostatni rok średnio jedną niedzielę w miesiącu spędzali w obiektach handlowych. Jak wykorzystali czas, który wcześniej spędzali na zakupach? Piękna pogoda sprzyjała aktywnościom na świeżym powietrzu – ponad 40% z 511 221 osób objętych analizą skorzystało ze spacerów lub wybrało się na place zabaw […]

Co Polacy sądzą o teatrze?

Teatr to miejsce, do którego niestety nadal wybieramy się za rzadko. Mimo wielu ciekawych akcji, mających na celu promowanie tej formy rozrywki, ciągle wolimy pójść do kina lub po prostu zostać w domu.

Moda stawia na promocję – Wydatki mediowe branży modowej

Wydatki mediowe branży modowej wyniosły w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku ponad 154,8 mln zł, o 865,7 tys. zł więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku. Liderem sektora od trzech lat jest Apart, który w okresie od stycznia do września 2017 roku przeznaczył na reklamę 23 mln zł. Co ciekawe, Grupa Calzedonia awansowała z […]

Sprzedawcy sprytnie skonstruowali ofertę na Black Friday 

Różnice w cenach wybieranych przez nas prezentów w poszczególnych sklepach on-line sięgają nawet ponad 100 proc. W tym roku aż 42 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawimy w sklepach internetowych. Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte 23 proc. Polaków prezenty kupuje już w listopadzie, a aż 39 proc. deklaruje, że wybierze się na zakupy w […]

Nowe technologie szansą dla sklepów stacjonarnych w wyścigu o klienta

Biometria, sieć 5G, sztuczna inteligencja oraz Internet rzeczy są szansą dla detalistów. Nowe technologie i tempo ich wdrażania rewolucjonizuje rynek dóbr konsumenckich. Według autorów raportu Deloitte „Consumer Review. Digital Predictions 2017” dzięki rozwojowi biometrii, sieci piątej generacji (5G), sztucznej inteligencji oraz IoT (internet of things) smartfony zyskają dodatkowe funkcje. Według raportu Deloitte do końca 2017 r. […]

„Zacznij od lekkiej 2017” – Badanie stanu odżywienia i sprawności fizycznej młodzieży

Zacznij od lekkiej 2017 to projekt badawczy Nestlé, Polskiego Związku Lekkiej Atletyki oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Celem tego unikalnego projektu badawczego jest ocena sposobu żywienia, stanu odżywienia i sprawności fizycznej 12-13-latków biorących udział w programie edukacyjnym „Lekkoatletyka dla każdego!” na tle dzieci w tej grupie wiekowej nieuczestniczących w podobnym programie edukacyjnym.

Raport: W 2021 roku wartość rynku kosmetyków w Polsce ma wynieść 20 mld zł

Aby utrzymać przewagę konkurencyjną przemysł kosmetyczny musi inwestować w innowacyjność. Ostatnie lata to intensywny czas rozwoju branży kosmetycznej w Polsce. Wielkie koncerny międzynarodowe konkurują z licznymi małymi polskimi manufakturami. Ile jest wart rynek kosmetyków w Polsce? Z wyliczeń firmy doradczej Deloitte wynika, że jego wartość w 2016 roku wyniosła 16 mld zł, a dzięki działalności […]

Sztuczna inteligencja zmienia oczekiwania klientów i jest już używana przez firmy 

Sztuczna inteligencja (AI) jest już dziś wpływa na konsumentów oraz jest wykorzystywana przez firmy. W najbliższych latach należy spodziewać się, że w znaczącym stopniu będzie decydować o konkurencyjności firm. Jak wynika z badania Salesforce „The AI Revolution 2017” aż 37 proc. przedsiębiorstw już w tej chwili wykorzystuje sztuczną inteligencję dzięki dostępnym na rynku rozwiązaniom jak […]

Wartość e-sportu rośnie – Kibice przenoszą się ze stadionów i telewizji do Internetu

Nowoczesne technologie zmieniają każdą dziedzinę życia społecznego i gospodarczego. Dotyczy to również sportu. Takie technologie jak VR (wirtualna rzeczywistość), ale też rozwój platform OTT wpływają nie tylko na doznania kibiców, ale też działalność klubów i organizacji sportowych. Raport „Deloitte’s sports industry starting lineup. Trends expected to disrupt and dominate 2017”, przygotowany przez firmę doradczą Deloitte, […]

Rynek pracownika wymusza nowe ścieżki rekrutacji

Rynek pracownika coraz częściej wymusza na pracodawcach wypracowanie nowych ścieżek pozyskiwania pracowników, co może być początkiem zmian trendów na rynku pracy. Rekruterzy PEOPLE, jednej z czołowych polskich firm doradztwa personalnego zauważają, że spółki działające na polskim rynku otwierają się na nowe rozwiązania w polityce kadrowej. Coraz częściej polscy pracodawcy, wzorem międzynarodowych korporacji, decydują się na […]

Tylko 4% pracowników w UE jest zadowolonych z pracy, w Polsce 6%

Badania Instytutu Gallupa (2016 Global Great Jobs Report) pokazują, że tylko 4% osób spośród ok. 5 mld dorosłych na świecie to osoby pracujące w pełnym wymiarze godzin i silnie zaangażowane w swoją pracę. Europa odnotowuje podobny udział populacji entuzjastycznie nastawionej do swojej pracy – tylko 4%. W Polsce, która zajmuje w rankingu 10. miejsce w […]

Historia marki L’Oreal Paris

Wszystko zaczęło się od farby do włosów. Dzięki jej zastosowaniu włosy miały być, jasne i miękkie, a w rezultacie przypominać anielską aureolę. To właśnie od łacińskiej wersji tego słowa – aureale – pochodzi nazwa firmy. L’Oreal Paris to obecnie jeden z największych producentów kosmetyków, który od ponad 100 lat towarzyszy kobietom na całym świecie w […]

Od UK po Brazylię – Polacy na emigracji

Dużo mówi się o skłonności Polaków do emigracji. Jeśli spojrzeć na skomplikowane dzieje naszego kraju, to akurat tendencja taka nie powinna nikogo dziwić. Czy marzenia o dostatnim życiu rodzinnym, dobrej pracy, albo własnej firmie spełniają się tam gdzie nas nie ma? Spróbujmy przyjrzeć się zarówno najważniejszym przyczynom osiedlania się Polaków za granicami naszego kraju, a także […]

O restauracyjnych preferencjach Polaków

  Na przestrzeni ostatnich lat bardzo zmieniliśmy swoje zwyczaje żywieniowe. Już co trzeci Polak regularnie jada w restauracjach i liczba ta każdego roku wzrasta. Co zaskakujące – już nie cena gra dla nas kluczową rolę, a to, czy dania są najwyższej jakości.

Gracz to brzmi dumnie – Raport

Oficjalnie zaprezentowano wyniki zrealizowanego przez IPSOS na zlecenie producenta kart graficznych – SAPPHIRE Technology – największego w Polsce badania graczy komputerowych #jestemgraczem. Wyniki odbiegają od powszechnie obowiązujących stereotypów narosłych wokół graczy komputerowych.