W chińskim Shenzhen odbyły się międzynarodowe targi mody łączące zwykłe targi branżowe z elementami znanymi z tygodni mody
Ponad 1000 wystawców z Chin oraz zagranicy prezentowało swoje produkty na stoiskach i wybiegach w portowej metropolii Shenzhen, która jest symbolem rozwoju gospodarczego i potęgi technologicznej tego kraju. Impreza z jednej strony stawia na odbudowę eksportu po pandemii i kojarzenie producentów z importerami, ale jednocześnie stara się lansować trendy i odpowiadać na najnowsze wyzwania przemysłu mody – nowe technologie oraz moda zrównoważona i odpowiedzialna.
Prawie jak fashion week, czy więcej jak fashion week?
Na uwagę zasługuje kompleksowe podejście do całej branży mody od etapu produkcji tkanin, poprzez cały łańcuch budowania wartości. Imreza obejmowała kilka obszarów modowego biznesu podzielonych na osobne pawilony:
- marki premium
- łańcuchy dostaw
- materiały i akcesoria
a także strefy dedykowane gotowym produktom i usługom:
- torebki i buty
- akcesoria modowe
- produkty wnętrzarskie
- usługi związane z modą
Ekosystem mody Guangdong, Hong Kong, Macao, Shenzhen
Oprócz tego przez trzy dni odbywały się klasyczne pokazy mody, podczas których na wybiegach zaprezentowało się 50 projektantów.
Z kolei modowe start-up’y mogły skorzystać ze specjalnego showroomu – inkubatora. Dodatkowo, podczas konferencji z ekspertami uczestnicy mogli zapoznać się z prognozami i nowymi możliwościami pojawiającymi się w branży.
Główny organizator imprezy, Connie Wang zapowiada, że chce aby stała się ona nie tylko kolejnymi targami mody, ale platforma dla całego ekosystemu przemysłu mody położonego w nadbrzeżnym rejonie miast Guangdong, Hong Kong, Macao, obszaru Greater Bay Area i samego Shenzhen.
źródło: opracowane na podstawie materiałów PR Newswire