Szukaj

Blumarine na Mediolańskim Tygodniu Mody 25/26: Nowy rozdział w historii marki

Anna Molinari i Gianpaolo Tarabini założyli luksusową włoską markę Blumarine w 1977 roku. Nazwa marki została zainspirowana ich miłością do błękitu i wody otaczającej wyspę Capri. Blumarine od dawna słynie z ultra-kobiecych projektów, które łączą delikatne falbany, kwieciste motywy i lekkie tkaniny z aktualną estetyką mody. Marka nadal ewoluuje, a David Koma przejął stanowisko dyrektora kreatywnego 31 lipca 2024 roku.

Anna Molinari i Gianpaolo Tarabini założyli luksusową włoską markę Blumarine w 1977 roku. Nazwa marki została zainspirowana ich miłością do błękitu i wody otaczającej wyspę Capri. Blumarine od dawna słynie z ultra-kobiecych projektów, które łączą delikatne falbany, kwieciste motywy i lekkie tkaniny z aktualną estetyką mody. Marka nadal ewoluuje, a David Koma przejął stanowisko dyrektora kreatywnego 31 lipca 2024 roku.

David Koma, dyrektor kreatywny Bluemarine

Nowa wizja Blumarine

Blumarine od dawna słynie z kobiecych kształtów, które podkreślają najlepsze cechy sylwetki. Charakterystyczne dla marki sukienki posiadają falbany, zwiewne materiały i romantyczne akcenty. David Koma nie zrezygnował z tych elementów, ale nadał im bardziej nowoczesny, wyrazisty charakter. Jego kolekcja to odważne połączenie elegancji i siły, inspirowane włoskimi luminarzami kina Monicą Bellucci i Anną Magnani, a także wschodzącymi gwiazdami Alice Pagani i Celeste Dalla Porta.

Kolory i materiały: klasyka w nowym wydaniu

Jesienna paleta Blumarine to przede wszystkim czerń, czerwień i biel, które zdaniem projektanta najlepiej oddają charakter nadchodzącego sezonu. Projekty zostały wykonane z drogich tkanin, takich jak aksamitne sukienki, kaszmirowe swetry i szyfonowe bluzki, które delikatnie podkreślają kobiecą sylwetkę. Motywy inspirowane bielizną obejmowały minisukienki z gorsetowymi detalami i ozdobne sznurowania na skórzanych spodniach.

Siła kontrastu: struktura i światło

Pokaz na wybiegu był zderzeniem sprzecznych elementów, z lekkością Blumarine zestawioną z mocną architekturą i uderzającymi akcesoriami. Irina Shayk otworzyła pokaz w obcisłej kurtce z futrzanym wykończeniem, a następnie w rzeźbiarskich kurtkach i sukienkach, które podkreślały talię i ramiona. W kolekcji nie zabrakło również zwiewnych elementów, takich jak koronkowe sukienki Chantilly, marszczone topy i prześwitujące tkaniny, które dodawały zmysłowości.

Szczegóły, które definiują styl

Motywy kwiatowe zdominowały kolekcję, a sycylijski oset pojawił się w haftach, nadrukach i metalowych zabiegach na czarnych materiałach. Róża Blumarine, która jest dobrze znana wśród miłośników firmy, została przekształcona w futurystyczne ozdoby. Metalowe zdobienia, ćwieki i pierścionki nadały projektom nowoczesnego charakteru, tworząc niezwykłą mieszankę romantyzmu i surowości formy.

Program, który przyciągnął gwiazdy

Wydarzenie Blumarine odbyło się w minimalistycznym, słonecznym pomieszczeniu z neutralnym tłem dla kolekcji. Muzyka włoskiego rapera Myss Keta stworzyła optymistyczne środowisko, a wśród gości znalazły się Normani i Azealia Banks. Całe wydarzenie zostało profesjonalnie zaplanowane, a debiut Davida Komy został bardzo dobrze przyjęty przez krytyków i publiczność.

Blumarine podąża nową ścieżką

David Koma pokazał, że potrafi połączyć tradycję Blumarine ze współczesnym podejściem do mody. Jego kolekcja była pełna kontrastów między subtelnością i siłą, romantyzmem i nowoczesnością. Czy jego kadencja okaże się długoterminowym sukcesem? Wszystko wskazuje na to, że Blumarine pod jego kierownictwem podąża nową, ekscytującą ścieżką.

Jedno jest pewne: Moda Blumarine pozostaje uosobieniem kobiecości, choć w bardziej zdecydowanym, wyrazistym wydaniu.

Zdjęcia : Mateusz Pielesz