Szukaj

Burger King będzie dalej rozwijał sieć restauracji w Polsce

Burger King z nowym master-franczyzobiorcą, firmą McWin
fot. Momoland, Pexels

McWin przejmie spółkę BK SEE Poland S.A. i obejmie funkcję master-franczyzobiorcy w Polsce. Umowa w sprawie rozwoju przewiduje budowę ponad 200 restauracji. Pierwsza inwestycja funduszu McWin Restaurant Fund, która wspiera marki w poszerzaniu skali działalności i w rozwoju przekraczającym ich oczekiwania.

Burger King i McWin ogłosiły dzisiaj zawarcie nowej umowy w sprawie master franczyzy i rozwoju, której celem jest rozwijanie marki w Polsce, przy czym wyszczególniono w niej zobowiązanie do otwarcia ponad 200 restauracji. McWin, prywatna firma inwestycyjna specjalizująca się w branży gastronomicznej i technologii żywności, będzie zarządzać marką w Polsce, która jest obecna w kraju od 2007 roku, w tym obecnymi franczyzobiorcami, a po przejęciu BK SEE Poland S.A. rozpocznie swoje zaangażowanie w działalność 20 lokali.

„Z radością dzielimy się tymi ważnymi wiadomościami z Polski, gdzie ogłosiliśmy plany rozwoju marki Burger King w całej Polsce wspólnie z firmą McWin, występującą w charakterze nowego master-franczyzobiorcy – powiedział David Shear, prezes Burger King International Markets. – Wiemy, że klienci tutaj uwielbiają słynny na całym świecie smak grillowanego na ogniu jedzenia i doświadczają naszej marki na swój własny sposób dzięki spersonalizowanym cyfrowym innowacjom. Postrzegamy ten projekt jako ważną część większego planu ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej, która umożliwi nam promowanie naszej kultowej marki i serwowanie naszych pysznych posiłków większej liczbie klientów niż kiedykolwiek”.

Założona w 1954 roku marka Burger King to globalna sieć restauracji fast food serwujących hamburgery, znanych z jakości i wartości, które są jedynym miejscem, gdzie klienci mogą cieszyć się słynną kanapką Whopper® z wołowiną grillowaną na ogniu. System Burger King działa w ponad 19 000 lokalizacjach w ponad 100 krajach na całym świecie, w tym w 33 krajach na terytorium całej Europy.

Kierowana przez Henry’ego McGoverna, założyciela AmRest Holdings SE, jednej z największych firm działających w branży gastronomicznej w Europie, oraz Stephena K. Winegara, udziałowca i członka starszej kadry zarządzającej Zena Group, oraz założyciela Restauravia Grupo Empresarial, firma McWin to zespół ekspertów branży gastronomicznej i weteranów rynku inwestycji Private Equity, o udokumentowanym doświadczeniu w prowadzeniu tego typu działalności, z niezrównanymi możliwościami tworzenia sieci w ramach branży gastronomicznej i inicjowania transakcji. Jest to również partner pierwszego wyboru dla założycieli, inwestorów i zespołów zarządzających.

„Jest to nasza pierwsza inwestycja z funduszu McWin Restaurant Fund o wartości 525 mln $, którą sfinalizowaliśmy kilka tygodni temu. Jesteśmy niezmiernie dumni z możliwości poszerzania zasięgu marki Burger King w Polsce, wykorzystując przy tym synergię całej platformy McWin. Będziemy kłaść nacisk na poprawę poziomu cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju marki w Polsce” – powiedział Henry McGovern, partner i założyciel McWin.

„Nasze przekraczające łącznie 150 lat doświadczenie w zakresie pomyślnego prowadzenia i rozwoju kultowych marek w branży hotelarsko-gastronomicznej w wielu krajach pomoże nam w uwolnieniu trwałej długoterminowej wartości dla klientów, pracowników i naszych społeczności, jak również dla polskiej gospodarki ogółem. Jesteśmy niezmiernie podekscytowani. Jest to początek niezwykle ważnego rozdziału działalności zarówno dla marki Burger King jak i McWin” – dodał Steven K. Winegar, partner i założyciel McWin.

Oprócz pysznego jedzenia, Burger King koncentruje się na zapewnianiu w swoich restauracjach najlepszych w swojej klasie doświadczeń klientów, zarówno w punktach stacjonarnych jak i online. W nowych restauracjach Burger King znajdą się cyfrowe ekrany do zamawiania, mobilne zamówienia, obsługa kelnerska i dostawy, aby goście mogli wygodnie cieszyć się posiłkami BK na sposób, który preferują.

Henry McGovern, Steven K. Winegar i McWin - McWin jest prywatną firmą inwestycyjną założoną przez Henry’ego McGoverna i Stevena K. Winegara współpracującą z wybitnymi założycielami i dyrektorami generalnymi, którzy mają odwagę wprowadzać trwałe zmiany, szczególnie w sektorze gastronomicznym i technologii żywności. Henry McGovern jest założycielem AmRest Holdings SE, jednej z wiodących europejskich firm branży gastronomicznej, która pod jego kierownictwem rozrosła się do ponad 2300 restauracji w 25 krajach i zatrudnia ponad 55 000 pracowników. Steven K. Winegar był udziałowcem i członkiem starszej kadry zarządzającej Grupo Zena, założycielem Restauravia Grupo Empresarial, Megafood SL i byłym członkiem zarządu firmy Telepizza. Zbudowali lub prowadzili dotąd łącznie ponad 4200 restauracji w Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach oraz mają rozległe doświadczenie w inwestowaniu w technologię żywności, a także w szeroko rozumiane przełomowe technologie. Firma McWin i fundusze, którym doradza inwestują obecnie w Gail’s, Vapiano, CookUnity, Dean & David, producentów alternatywnych źródeł białek, takich jak BlueNalu, Perfect Day, The Every Company (wcześniej Clara Foods), Impossible Foods, UPSIDE Foods (wcześniej Memphis Meats) oraz w czołowe firmy z branży technologii żywności, takie jak Footprint, Oishii i Menu.
Burger King - Założona w 1954 roku marka Burger King® to globalna sieć restauracji fast food serwujących hamburgery, znanych z jakości i wartości, które są jedynym miejscem, gdzie klienci mogą cieszyć się słynną kanapką Whopper® z wołowiną grillowaną na ogniu. System Burger King działa w ponad 18 700 lokalizacjach w ponad 100 krajach. Niemal wszystkie restauracje Burger King® są prowadzone przez niezależnych franczyzobiorców, przy czym wielu z nich prowadzi firmy rodzinne, które są obecne na rynku od dziesięcioleci.
Źródło: PAP MediaRoom, PR Newswire