Szukaj

Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań

Kolejna edycja Targów Mody Poznań odbędzie się już 26-27 sierpnia 2020 r.

Wiosna w Poznaniu rozpoczęła się w tym roku nieco szybciej – Targami Mody Poznań, które odbyły się w dniach 19-20.02.2020. Na stoiskach słychać było rozgorzałe dyskusje i negocjacje, a przepiękne kolekcje na nadchodzące sezony: wiosna-lato 2020 i jesień-zima 2020-2021 zrobiły ogromne wrażenie na zwiedzających. Dwa dni Targów Mody Poznań minęły w atmosferze wielu merytorycznych spotkań, ciekawych dyskusji oraz biznesowych ustaleń

Branża mody zmienia się niezwykle dynamicznie, a mimo to, wciąż przyciąga rzeszę stałych i nowych fanów. Na Targach Mody Poznań ponownie zgromadzili się najwięksi producenci i projektanci z Polski oraz takich krajów, jak Austria, Bangladesz, Dania, Hiszpania, Indie, Niemcy, Portugalia, Ukraina oraz Włochy. Wśród zwiedzających pojawiła się również liczna grupa reprezentantów programu Hosted Buyers z Rosji, Kazachstanu, Mołdawii, Białorusi oraz Ukrainy. Wielu z nich udało się znaleźć ciekawe kolekcje, które w najbliższym czasie trafią na rynek ich rodzimych krajów.

Kongres Fachowców

19. lutego odbył się już po raz trzeci Kongres Fachowców, który ponownie poprowadziła Paulina Smaszcz-Kurzajewska. Wśród prelegentów znaleźli się Adam Leja – kolekcjoner sztuki, Ania Kuczyńska – projektantka mody, opowiadająca o antykonsumpcjonizmie, Irina Nechaeva – organizatorka Fashion Weeku w Kazachstanie oraz przedstawiciele takich firmy i organizacji, jak Domodi.pl – prelekcja na temat słowa pisanego i contentu, Bohema Clothing – ekologiczne buty ze skóry ananasa, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu – zawód projektanta i analiza przesłanek modowych, Allegro – promowanie brandu na portalu oraz WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr – prawne aspekty lokowania produktów przez influencerów, a także Konrad Ziaja z Cinematic VR o nowoczesnych technologiach w przemyśle modowym.

Wszyscy uczestnicy Targów Mody Poznań mogli również wziąć udział w dwóch seminariach Anny Bombały z firmy Moda Consulting, która opowiadała o tym, jak liczyć koszty w przedsiębiorstwie modowym. Zaproponowana przez Panią Annę tematyka, jest odzwierciedleniem zgłaszanych przez polskich producentów potrzeb.

Gala Mody i pokazy handlowe

Pierwszego dnia odbyła się również Gala Mody, w tym roku w nowej odsłonie profesjonalnego pokazu mody. Salę Ziemi podzieliliśmy na trzy części – w jednej z nich odbył się Kongres Fachowców, w drugiej pokaz mody, w trzeciej zaś po pokazach odbył się bankiet. Na wybiegu modelki i modele zaprezentowali najnowsze kolekcje takich marek, jak Cosel, Feria, Blanka Arustamian, Semper, Sjofne, Boho-Wo, Patrizia Aryton, Wine & Fashion z marką Lion of Porches oraz Impression z kolekcjami marek Elisa Cavaletti, Reste oraz Beaumont. Całości towarzyszyła muzyka na żywo, którą miksował DJ, a w rytm przygrywał genialny saksofonista. Niezwykłe wrażenie na gościach zrobiły efekty specjalne – opadające kurtyny, których nikt się nie spodziewał oraz profesjonalna gra świateł.

Drugiego dnia miały miejsce także pokazy handlowe, które w tym roku przenieśliśmy na ekspozycję. Modelki prezentowały kolekcje marek Cedar, Sjofne, Blanka Arustamian, She Women’s Fashion oraz Wine & Fashion na specjalnie przygotowanym wybiegu, zjeżdżając z ruchomych schodów. Spektakularne show przyciągnęło tłumy obserwatorów. Zwiedzający licznie zebrali się wzdłuż czerwonego dywanu, obserwując trendy i najnowsze fasony, które już niebawem powinny pojawić się na sklepowych wieszakach oraz w szafach.

Trendy 2020/2021

Dwa piętra Poznań Congress Center wypełniły się stoiskami z modą damską, męską, dodatkami i akcesoriami, a także obuwiem. Można było zauważyć także przemycony w projektach odcień Classic Blue – wybrany przez Pantone kolorem roku 2020. Na stoiskach można było zobaczyć także modę premium oraz kolekcje młodych projektantów, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w biznesie. Nie zabrakło także marek ekologicznych, w tym firm, które produkują buty ze skóry ananasa.

„Asortyment podczas Targów Mody Poznań był bardzo bogaty. Wśród wystawców zaprezentowali się przedstawiciele zarówno polskich, jak i zagranicznych marek. Wiele firm świętowało również swoje jubileusze, m. in firma Patrizia Aryton, która równe 30 lat temu debiutowała właśnie podczas poznańskiego tygodnia mody. Niewątpliwie furorę robi także moda ekologiczna, w tym słynne już buty ze skóry ananasa, które są produktem w pełni wegańskim, idealnie odpowiadającym najnowszym trendom oraz potrzebom rynku” – mówi dyrektor Targów Mody Poznań, Karolina Michalak.

Moda w sztuce – sztuka w modzie

Podczas Targów Mody Poznań pojawiły się również influencerki modowe, które przygotowywały stylizacje, wykorzystując najnowsze kolekcje wystawców. Dziewczyny dobierały kolory, printy i fasony zgodnie z najnowszymi trendami, by w końcu zrobić sobie zdjęcia na profesjonalnej ściance, prezentując obserwatorom swoje wybory.

Zaprezentowane zostały także prace studentów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i prowadzących pracownię – dr Ewy Mróz Pacholczyk i Anny Regimowicz-Korytowskiej prof. UAP. Większość projektów była odpowiedzią na temat „UBIÓR-KOKON, czy „UBIÓR-KOPERTA”, ale pojawiły się również tematy indywidualne. Prace były bardzo zróżnicowane, tak jak spojrzenie na inspiracje i myślenie o modzie, ubiorze, kostiumie. Na pokazie zaprezentowane zostały dzieła studentów II, III roku studiów licencjackich oraz I i II roku studiów magisterskich. Na wystawie pojawiły się dodatkowe „papierowe” prace studentów I roku.

Uczestnicy Targów Mody Poznań mogli również obejrzeć wystawę „Modowe inspiracje” Mariusza Płoszaja-Mazurka, malarza, grafika, projektanta, managera kultury, absolwenta Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i Uniwersytetu Warszawskiego. Przez wiele lat pracował on jako Art Director w sieciowych agencjach reklamowych i dziale promocji Telewizji Polsat. Od 2013 roku jest dyrektorem Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki w Kazimierzu Dolnym oraz prezesem zarządu Stowarzyszenia Kazimierska Konfraternia Sztuki – Kolonia Artystyczna
w Kazimierzu Dolnym.