Pokolorować Warszawę?

Jeszcze niedawno hasło sneakersy kojarzyło się co najwyżej z batonikiem. Tymczasem styl zbudowany wokół miejskiego obuwia ogarnął nas już na dobre. Doskonałym przykładem tego, że w całym zamieszaniu ze sneakersami chodzi o coś więcej niż tylko obuwie, jest seria akcji Converse – Sneaker Clash. Dodaje ona koloru miastom w różnych częściach globu, zaczynając od Europy, poprzez kraje Bliskiego Wschodu, aż po Afrykę. Po lutowej inauguracji projektu w Amsterdamie, działania przenoszą się między innymi do Londynu, Paryża, Istambułu, Johannesburga, by na przełomie kwietnia i maja dotrzeć do Warszawy.

clashwall

Sneaker Clash to dwa interaktywne projekty – Wall of Clash i Photo Clash, które poprzez social media łączą artystów z użytkownikami, a wszystko dzieje się w przestrzeni miejskiej.

W kwietniu w Warszawie rusza projekt Wall of Clash. Talent znanego ilustratora – Dawida Ryskiego i jego inspiracje barwą, plus zastrzyk koloru w zderzeniu z szarym otoczeniem nadadzą ścianie warszawskiej kamienicy przy ulicy Brackiej zupełnie nowy wyraz.

Każdy może mieć wpływ na to, co powstanie na muralu. Jakie obrazy i jakie barwy zostaną wykorzystane przez Dawida? Seledyn, fuksja a może limonka? Który kolor odda prawdziwie warszawski klimat? Ty także możesz o tym zdecydować.

Chcąc wziąć udział w akcji i zainspirować Dawida Ryskiego, wystarczy zrobić zdjęcie, które kojarzy Ci się z pozytywną energią CONVERSE, wrzucić je na swój profil na Instagram i opisać hashtagiem #CLASHWALL #WARSAW. Jeżeli posiadasz Twitter, pochwal się swoją fotografią również tam i napisz nam co powinno znaleźć się na muralu.

Wszystkie zdjęcia, które będą posiadać hashtag #CLASHWALL, znajdą się na podstronie www.kmag.pl i posłużą jako inspiracja do stworzenia muralu. Najbardziej inspirujące fotografie zostaną nagrodzone parą butów CONVERSE z linii TIE-DYE. Zadecydujcie jaki kolor powinna przybrać Warszawa tej wiosny.

Praca nad muralem to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Do tej pory pracowałem ze zdecydowanie mniejszymi formatami. Ilustracje prasowe to coś innego niż wielkowymiarowe projekty. Nie mogę doczekać się efektu końcowego. Akcja Converse Clash Wall to także ciekawe przedsięwzięcie pod kątem projektowym. Ten mural powstanie dzięki inspiracjom jakie otrzymam od osób. To one tak naprawdę wyznaczą kierunek mojej pracy. Ja postaram się przenieść ich pomysły na ścianę jednej z warszawskich kamienic. Sam jestem ciekaw jakie kolory i obrazy zainspirują ludzi, a potem mnie – mówi Dawid.

Akcje Sneaker Clash zostały zainspirowane kolekcją Converse wiosna-lato 2014 i modelami Chuck Taylor All Star oraz Tie-Dye w energetycznych kolorach. Marmurkowe wzory, żywe barwy i harmonijne połączenia dają impuls do wyrażania siebie.

Więcej ingotmacji o projekcie znajdziecie tutaj.

Dawid Ryski

Rocznik 82. Z wykształcenia architekt krajobrazu. Mieszka i pracuje w Puławach. Twórca licznych ilustracji prasowych (Computer World, Health Leaders Media, American Lawyer Magazine, Wprost, Przekrój itd.) oraz wielu plakatów koncertowych. Ponadto zajmuje się projektowaniem okładek do płyt oraz wzorów graficznych dla firm odzieżowych. Obejrzyj portfolio artysty.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *