Akcja od pierwszego klapsa

Kamery sportowe, najpierw kupowane tylko przez zajawkowiczów, już na stałe weszły do asortymentu producentów elektroniki użytkowej. Twórca marki kamer GoPro, 36-letni surfer Nick Woodman, został niedawno miliarderem sprzedając udziały swojej firmie. O tym jakie możliwości daje taki sprzęt i co nowego słychać na rynku kamer do sportów ekstremalnych rozmawiamy z Mateuszem Pietrzykiem, właścicielem sklepu Camonboard.pl

Jak wybrać kamerę do filmowania naszych sportowych pasji?

Jeszcze jakiś czas temu wyzwaniem było filmowanie na oko, gdyż kamery nie posiadały wbudowanego wyświetlacza. Tymczasem obecnie, tak jak np. w rodzinie kamer Drift HD, mamy dostępny wyświetlacz, dzięki któremu możemy odpowiednio kadrować już przy pierwszym ujęciu. Dzięki temu nie musimy mieć ze sobą laptopa czy tableta. Są sporty, takie, jak chociażby heliskiing czy ski-gliding, gdzie wszelkie powtórki są bardzo kosztowne i czasochłonne.

Do kamer tego typu dołączony jest także bezprzewodowy pilot, co znajdzie zastosowanie praktycznie we wszystkich aktywnościach sportowych. Ułatwia to bowiem obsługę sprzętu bez konieczności przerywania np. wykonywanego triku.

Obracany obiektyw natomiast, umożliwia nam filmowanie z wypoziomowanym prawidłowo kadrem, pomimo nieprawidłowego, nierównego zamocowania (ludzkie ramię, różnie profilowane kaski, mocno wyprofilowane kierownice i inne nieregularne powierzchnie).

Czy kamera sportowa umożliwia przygotowanie materiału dla sponsora lub władz miasta, w których pokazać chcemy nie tylko posiadane umiejętności, lecz także naszą medialność? W jakich sytuacjach tego typu sprzęt sprawdzi się lepiej niż tradycyjna kamera cyfrowa czy telefon komórkowy?

Tego typu sprzęt najlepiej sprawdzi się tam, gdzie jego tradycyjna wersja nie ma racji bytu, tj. w miejscach niedostępnych, narażonych na czynniki zewnętrzne, wstrząsy czy wibracje. Mnogość i łatwość mocowań umożliwia zdobywanie niezwykłych, bardzo ciekawych, dynamicznych materiałów niedostępnych do tej pory przez operatorów standardowego sprzętu video. Ponadto, kamery tego typu obsługują wszelkie potrzebne wielkości – zarówno na potrzeby telewizji, jak i prezentacji czy Internetu. Z pomocą skutecznej automatyki parametrów obrazu przychodzi manualna możliwość m.in. korekcji ekspozycji. Umożliwia ona skuteczne zastosowanie kamery w różnych warunkach oświetleniowych, w tym intensywnie zmiennych.

Czy mógłby Pan udzielić kilku rad, jak nakręcić dobry film? Czy przeciętnej klasy komputer poradzi sobie z późniejszą obróbką materiału? Jak wygląda sytuacja ze ścieżką dźwiękową?

Dobry film to przede wszystkim ciekawy film. Atrakcyjność materiału to jego zmienność. Ją zaś można uzyskać poprzez stosowanie różnych kadrów i tutaj kamery sportowe świetnie się spisują, nie ograniczając operatora zastosowaniem. Z naszego wieloletniego doświadczenia wiemy, że jedynym ograniczeniem przy tego typu kamerach jest tylko ludzka wyobraźnia.

Czy mógłby Pan opisać Pana najciekawszą przygodę z kamerą?

Możemy tutaj bardziej opowiedzieć o przygodach, czy sytuacjach, w jakich się uczestniczyło, a potem można było cieszyć oglądaniem filmu. Pamiętam nagranie ze środka samochodu rajdowego, kiedy to po wypadku kierowca dotkliwie pobił swojego pilota za źle podyktowaną trasę, a wszystko to zostało sfilmowane – było to zarazem intrygujące, jak i przerażające.

Dziękujemy za rozmowę.

Strona internetowa sklepu: www.camonboard.pl

Z Mateuszem Pietrzykiem rozmawiała Justyna Zajdel.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *