Polski golf rośnie w siłę

Golf w naszym kraju rozwija się bardzo dynamicznie. Sport, który jeszcze do niedawna był uznawany za rozrywkę przeznaczoną wyłącznie dla finansowych elit, konsekwentnie i skutecznie powiększa swoje grono odbiorców. Sezon 2015 jest kolejnym przełomem m.in. za sprawą międzynarodowych sukcesów najlepszych polskich zawodników – Adriana Meronka i Mateusza Gradeckiego.

Adrian_Meronk_Fot_www strzalynafairwayu pl

Rozwój każdej dyscypliny jest ściśle uzależniony od sukcesów sportowych. Tych w ostatnim czasie nie brakuje w polskim golfie. Nasz najlepszy golfista-amator, Adrian Meronk w połowie czerwca zadebiutował w prestiżowym Palmer Cup (amatorski odpowiednik słynnego Pucharu Rydera). Polak reprezentował drużynę Europy w corocznym starciu z USA i był najlepszy w swoim zespole. Meronk nie przegrał żadnego pojedynku, a obecnie jest sklasyfikowany na 37. miejscu w Światowym Rankingu Golfistów-Amatorów (WAGR). Najwyższym w historii polskiego golfa.

Udział w Palmer Cup był dla mnie bezcennym doświadczeniem. Zaprezentowałem swoje umiejętności na tle najlepszych golfistów-amatorów na świecie. Cieszę się, że mogłem sprawić radość kibicom golfa w Polsce. Mam nadzieję, że poprzez dobre wyniki naszych zawodników, będzie ich sukcesywnie przybywać – mówi Adrian Meronk.

Pierwszy wielki sukces na arenie międzynarodowej odniósł Mateusz Gradecki. W prestiżowym Amateur Championship ukończył rywalizację w czołowej „16”. W zawodach wzięło udział aż 229 golfistów z całego świata. Przed Gradeckim, żaden inny polski gracz nie zaszedł tak wysoko.

Golf jest sportem przeznaczonym dla prawdziwych dam i gentlemanów. Na polu golfowym obowiązuje etykieta oraz odpowiedni model zachowań, których bezwzględnie należy przestrzegać. Rywalizacja odbywa się w duchu fair play, a zawodniczy podchodzą do siebie z szacunkiem.

W Polsce, z każdym rokiem przybywa pól golfowych, a najważniejsze turnieje są transmitowane w telewizji. Promocji dyscypliny sprzyja otwartość znanych pasjonatów golfa, m.in. Mariusza Czerkawskiego i Tomasza Iwana, którzy są ambasadorami prestiżowego cyklu turniejów dla amatorów – Deutsche Bank Polish Masters 2015.

W golfie bardzo ważną rolę odgrywają pokora, determinacja oraz szacunek dla przeciwnika. Na pewno trzeba twardo stąpać po ziemi i ciężko pracować. Trzeba być świadomym tego, że na polu golfowym nie zawsze wszystko układa się po naszej myśli i trzeba umieć radzić sobie w tych trudnych sytuacjach. Polski golf idzie w dobrym kierunku. Nie brakuje utalentowanych graczy, takich jak Meronk czy Gradecki, którzy już wkrótce mogą wprowadzić ten sport na zupełnie inny poziom – podsumowuje Mariusz Czerkawski, najlepszy polski hokeista w historii, a obecnie zapalony golfista.

Mariusz_Czerkawski_Fot M Darnikowski

Tekst: Bartosz Sosnówka, zdjęcia materiały prasowe

Deutsche Bank Polish Masters 2015 to cykl siedmiu turniejów golfowych, rozgrywanych od maja
do września 2015 roku. W ramach cyklu odbędzie się sześć turniejów eliminacyjnych na najlepszych polach golfowych w Polsce: Toya G&CC, First Warsaw G&CC, Kalinowe Pola, Rosa Private GC, Sierra GC oraz Krakow Valley. Najlepsi z pięciu grup handicapowych zmierzą się następnie podczas wielkiego finału ogólnopolskiego na polu First Warsaw G&CC w Rajszewie pod Warszawą, z którego bezpośrednią relację przeprowadzi kanał ogólnopolski TVP Sport. To pierwsza w historii transmisja telewizyjna z turnieju amatorskiego rozgrywanego w Polsce. Wówczas, powstanie również dodatkowa, szósta kategoria z udziałem rozpoznawalnych pasjonatów golfa.

Deutsche Bank Polish Masters stanowi nowy rozdział w historii polskiego golfa. Najbardziej prestiżowe kluby golfowe, największe emocje zrzeszające całe środowisko tego sportu w kraju oraz organizacja na najwyższym światowym poziomie. Najlepszych 18 zawodników turnieju finałowego zostanie zaproszonych na turniej wyjazdowy, zaplanowany w ośrodku Penha Longa w Portugalii w pierwszej połowie 2016 roku. Ambasadorami cyklu są Mariusz Czerkawski i Tomasz Iwan.

Organizatorem cyklu jest Golf24 – największa w kraju agencja golfowa. Sponsorem tytularnym jest Grupa Deutsche Bank, od lat zaangażowana w popularyzację golfa w Europie, w tym również w Polsce.

Sponsorem generalnym cyklu jest Mitsubishi Motors Polska. Sponsorzy wspierający: MasterCard, Garden Space, Dr Irena Eris, Travel & Action oraz Happy Cocooning.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarz do “Polski golf rośnie w siłę”