Szukaj

Nowocześnie czy tradycyjnie – jakie biuro?

Biuro to wizytówka całej firmy. To tu przychodzą klienci, tu prowadzone są rozmowy i zawierane umowy. Dlatego pomieszczenia muszą mieć odpowiedni wygląd i wyposażenie, bo, jak mawia stare przysłowie, „jak cię widzą, tak cię piszą”.

biuro jak urzadzic 2Pierwsze wrażenie, jakiego klient doświadczy po wejściu do firmy pozostaje. Dlatego właściwe urządzenie biura jest niezwykle ważne. Niedbale porozstawiane i różne stylowo meble, kurz czy odrapane krzesło na pewno nie zrobi dobrego wrażenia. To od razu klienta nastawi gorzej do firmy. Warto więc zadbać o biuro i już na początku wyposażyć je tak, aby doskonale świadczyło o naszej firmie.

Na początku trzeba oczywiście zastanowić się, jaką kwotę możemy przeznaczyć na urządzenie biura. Dokładnie przemyślenie tematu wyposażenia sprawi, że wcale nie będziemy musieli wydawać kolosalnych pieniędzy. Być może dobrym rozwiązaniem będzie zwrócenie się o pomoc do profesjonalnej firmy, która pomoże nam w doborze mebli i sprzętu.

Podstawowe zasady urządzenia biura

Urządzając jakiekolwiek biuro, warto się trzymać kilku podstawowych zasad. Chodzi oczywiście o dobry wybór mebli biurowych, które od razu rzucają się w oczy.

Przede wszystkim meble powinny być w jednym stylu. Nie radzimy mieszać nowoczesnego stołu czy biurka z tradycyjną gdańską szafą. Ta ostania będzie świetna, ale np. w bardzo klasycznie urządzonym biurze notarialnym, któremu doda powagi i nobliwości.

Meble muszą wyrażać charakter firmy. Dlatego urządzanie biura zajmującego się nowoczesnymi technologiami informatycznymi w stylu secesyjnym będzie nieco dziwne. Lepiej wtedy postawić na nowoczesne meble z dominacją szkła i metalu. Nawet jeśli sami za takimi nie przepadamy, to klient będzie nas wtedy lepiej postrzegał.

Nie zagracajmy biura. Mebli nie powinno być zbyt dużo. Tylko tyle, ile potrzeba naprawdę. Na kolejną dodatkową szafę lepiej wynająć osobne pomieszczenie lub dokumenty zdigitalizować, a następnie te w postaci papierowej oddać do archiwum.
Bardzo ważną rzeczą jest wygoda. Meble muszą być nie tylko eleganckie, ale przede wszystkim wygodne. To przy nich pracujemy i musimy mieć zapewniony komfort pracy.

Nie tylko meble

Na eleganckie biuro składają się nie tylko meble. Bardzo ważna jest kolorystyka. Jej dobór jest, niestety, bardzo trudny. Może warto więc sięgnąć po radę fachowców w tej dziedzinie. Jeśli dobrze sprecyzujemy nasze oczekiwania, to specjaliści od urządzania wnętrz powinni zaoferować nam co najmniej kilka wersji kolorystycznych. Wybieramy tę, która nam się najlepiej podoba i w której będziemy się dobrze czuć. Musimy pamiętać, że w biurze my i nasi ewentualni pracownicy będziemy spędzać sporo czasu.

Kolejna ważna sprawa to właściwe oświetlenie. Dobrze dobrane do potrzeb pracujących sprawia, że praca będzie przyjemniejsza i wydajniejsza, a my będziemy się mniej męczyć. Niestety, bardzo często urządzając biura, zapominamy o tym bardzo ważnym aspekcie. Wybór odpowiedniego oświetlenia jest trudny. Doskonale jest, jeśli możemy mieć świayło naturalne, ale przecież nie zawsze się to udaje. Oferta przeróżnych lamp, punktów świetlnych jest ogromna. Dostępne są również rozmaite technologie. Od zwykłych żarówek przez jarzeniówki, a skończywszy na nowoczesnych ledach. Dlatego i w tym przypadku warto poradzić się specjalistów, który dobiorą optymalne oświetlenie do naszych potrzeb.

Artykuł powstał przy współpracy z serwisem www.contino.pl

Zdjęcie: CC BY 2.0 Chris Meller