Networking przy lunchu?

Czy chcielibyście zjeść obiad z Warrenem Buffetem czy Richardem Bransonem? To pewnie sporo kosztuje i wymaga umówienia z dużym wyprzedzeniem. Ale może warto umówić się z kimś bardziej realnym, z Waszej okolicy, kto pomoże Wam poszerzyć sieć kontaktów biznesowych czy zechce nawiązać współpracę. Okazuje się, że istnieją specjalne narzędzia, aby umówić się na taki biznesowy lunch. Postanowiliśmy porozmawiać Magdaleną Krakowczyk, jedną z twórczyń serwisu do lunchowania.

Skąd pomysł na tego typu serwis?

Na pomysł wpadłyśmy wspólnie ze znajomą. Obie od lat pracujemy w branżach usług Human Resources oraz Public Relations i z doświadczenia wiemy, jak ważne w celu osiągnięcia zawodowego sukcesu jest nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji. Podzielamy zdanie Warrena Buffeta, jednego z najbogatszych ludzi świata, który mawia: „Jeśli nie masz pojęcia o diamentach, poznaj jubilera”. W tym tkwi sekret większości biznesów: aby się udały, potrzeba sieci kontaktów. Tymczasem na polskim rynku brakowało nam serwisu, który umożliwia spotkania biznesowe i networking poza siecią. Podczas lunchu ze wspólnym znajomym przedstawiono nam eksperta z branży IT, który właśnie poszukiwał nowych obszarów do rozwoju. Pomysł się spodobał, więc ostatnie kilka miesięcy już wspólnie pracowaliśmy nad koncepcją Lunchers.pl.

Jak w praktyce wygląda proces „lunchowania” z pomocą Państwa serwisu?

 Serwis to platforma do prezentacji własnej osoby, ale przede wszystkim – do pokazania innym użytkownikom, kiedy i gdzie możemy się z nimi spotkać na lunch. Pomocny jest w tym prosty i szybki proces umawiania się na wspólny posiłek oraz kalendarz, w którym łatwo określić swoją dostępność na kolejne dni. Szczegóły umówionego spotkania można wyeksportować do firmowego kalendarza (Outlook) czy Google Calendar. Istotnym rozwiązaniem jest również funkcjonalność do lokalizowania osób, dostępnych na lunch w danym dniu i w okolicy naszego miejsca pracy czy domu. Lunchers.pl niweluje też odwieczny problem: „kto płaci?”, ponieważ użytkownicy już na wstępie deklarują, czy chcą pokryć rachunek, czy też podzielić go pół na pół.

Czy każda osoba pragnąca poszerzyć swoją sieć kontaktów zawodowych może „lunchować”? Do jakiej grupy docelowej skierowany jest Wasz serwis?

Portal skierowany jest przede wszystkim do profesjonalistów: menedżerów, specjalistów, ekspertów właścicieli firm, przedstawicieli wolnych zawodów, a także właścicieli start-up’ów, inwestorów i aniołów biznesu. Jednak każdy może skutecznie wykorzystywać Lunchers.pl do efektywnego networkingu.

Naszym celem było stworzenie przejrzystej platformy, która umożliwia dołączenie do grona osób, posiadających wspólne cele zawodowe, pasje i dążenia, a przede wszystkim, które rozumieją, że prawdziwy sukces opiera się na sieci kontaktów, które najlepiej buduje się na nieformalnych spotkaniach, takich jak np. śniadania czy lunch.

Podczas wspólnego posiłku zaaranżowanego za pomocą Lunchers.pl można pozyskać klienta lub partnera biznesowego, ale też – przyszłego pracodawcę lub pracownika. Twórcy start-up’ów i początkujący przedsiębiorcy mogą dzięki temu zyskać sponsora na realizację swoich projektów. Mało tego, podczas lunchu można szlifować język obcy, konwersując z lektorem. Można też po prostu spotkać się z ciekawymi ludźmi i wymienić poglądy, znaleźć do rozmowy partnerów o podobnych celach czy zainteresowaniach.

Więcej informacji: www.lunchers.pl

Z Magdaleną Krakowczyk rozmawiała: Justyna Zajdel, zdjęcia: Lunchers.pl
 
Print Friendly, PDF & Email