Mój pierwszy raz na siłowni

W życiu wielu ludzi przychodzi taki czas, kiedy leniwie spędzane popołudnia zamienia się na aktywne ćwiczenia np. w siłowni. Jak to z reguły bywa pierwsze kroki są wyjątkowo trudne. Niedoświadczonym osobom brakuje odwagi i wiary w to, że można wyglądać lepiej. Nic w tym dziwnego, na wyraźne efekty trzeba bowiem trochę poczekać.

pierwszy raz na siilowni

Siłownia – miejsce, gdzie testosteron daje się odczuć szczególnie w szatni. Kilkanaście metrów powierzchni kwadratowej, która potrafi sprawić cuda. Niejednego grubasa zamieniła w prawdziwego atletę. Wchodzisz i od razu czujesz przypływ pozytywnej energii. Endorfiny spływają do Twojego mózgu, dzięki czemu każdy dzień jest dużo bardziej pozytywny niż poprzedni.

 

Każdy trening na siłowni to poważne wyzwanie dla naszego organizmu. Zanim zatem zbyt pochopnie zrobisz 100 przysiadów o 50 pompek, upewnij się czy tak duży wysiłek nie spowoduje zupełnie odwrotnego efektu.

Oto kilka wskazówek dla treningowych świeżynek

1. Na pierwszym miejscu bezpieczeństwo

Im lepiej się rozgrzejesz, tym większa pewność tego, że nie zaserwujesz sobie jakiejś kontuzji. Szybką rozgrzewkę wykonasz przy udziale rowerka stacjonarnego lub bieżni. Piętnaście do dwudziestu minut powinno wystarczyć, by Twój organizm przyzwyczaił się do wysiłku.
Jeśli pierwszy raz korzystasz z siłowni najlepiej udaj się po poradę do instruktora. Dużą wiedzę posiadają także inni ćwiczący, jeśli poprosisz ich o radę z pewnością Ci pomogą.

Podczas treningu zwróć uwagę na urządzenia. Niektóre mają specjalne zabezpieczenia w postaci zakrętek i zawleczek. Dostosuj urządzenie do swoich ćwiczeń, większość z nich może być bowiem przygotowana do zupełnie innych obciążeń niż stosujesz.

2. Solidne podstawy – najważniejsze nie tylko podczas budowy domu

W ćwiczeniach siłowych należy je postrzegać jako te ćwiczenia, które angażują wiele grup mięśni. Taki rozbudowany trening pozwoli Ci na to, żebyś dobrze opracował swoją wytrzymałość. Nie zaczynaj od typowych ćwiczeń dla kulturystów, które angażują tylko pojedyncze partie ciała. Tym sposobem możesz bowiem sprezentować sobie więcej szkód niż pożytku.

3. Technika głupcze

W dobrym treningu wcale nie liczy się liczba powtórzeń. Zdecydowanie korzystniejszym wariantem dla Twojego organizmu będzie wykonanie kilku serii mniej, ale prawidłowo. Aby dobrze nauczyć się techniki najlepiej wypróbować podstawowe ćwiczenia bez obciążenia.
Nie wszyscy mają świadomość tego, że ćwiczenia wykonywane źle technicznie to najczęstsza przyczyna kontuzji i brak efektów.

4. Skąd wiedzieć jakie obciążenie wybrać?

Z reguły jest tak – jeśli z łatwością wykonujemy więcej niż 12 powtórzeń, to ćwiczymy ze zbyt lekkim obciążeniem. Spokojnie możemy jeszcze trochę dołożyć. Jeśli natomiast dojdziemy do momentu, kiedy z dużym trudem powtarzamy 7-8 serii to warto pomyśleć o obniżeniu wagi naszego obciążenia.

5. Nigdy nie siedź bezczynnie

A już na pewno podczas przerw pomiędzy ćwiczeniami. Jeśli skończyłeś serię i akurat masz chwilę przerwy to wykonaj jakieś ćwiczenie na rozciąganie. Mięśnie najlepiej regenerują się właśnie podczas treningu siłowego przeplatanego typowym rozciąganiem.

Wreszcie zapamiętaj!

Nie ma treningu, który szybko sprawi cuda. Zamiast wierzyć w cudotwórcze treningi profesjonalistów, zacznij od tych ćwiczeń, które są najprostsze. To one dają najlepsze efekty i co najważniejsze – nie zniechęcają.

Natalia Staśkowiak
Źródło: siłownia dla początkujących na Menstream.pl.

 Tekst i zdjęcia autor zewnętrzny

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *