Moda, design i zabawa słowem – wywiad z twórcami Nadwyraz.com

Moda, design i zabawa słowem – wszystkie te rzeczy znajdziecie w marce Nadwyraz.com, o której postanowiliśmy dowiedzieć się ciut więcej. Okazuje się, że prowadzenie biznesu z misją, to nie żaden balast. Tak na prawdę to jedyny sposób, by robić coś porządnie i na całego.  

Założyciele marki Nadwyraz.com – Krzysztof Kacprzykowski i Maciej Piotrowski

Do kogo chcecie dotrzeć, kim jest klient Nadwyraz.com?

Docieramy do ludzi wykazujących zainteresowanie osobliwościami polszczyzny oraz literatury polskiej. To osoby inteligentne, z poczuciem humoru, które doceniają kreatywność. To także osoby świadome, które zwracają szczególną uwagę na przekaz zawarty na grafice. Dla naszych klientów bardzo ważna jest również jakość produktu i kraj pochodzenia.

Oprócz przemyślanego przekazu macie też dobry design – kto projektuje i produkuje wasze rzeczy?

Za większość naszych wzorów odpowiadają młodzi polscy twórcy, z którymi współpracujemy na co dzień. Każdy z nich ma inną kreskę i podejście do projektu, dlatego przed rozpoczęciem szkicowania zawsze omawiamy nasze pomysły z potencjalnymi klientami. Takie wsparcie jest nieocenione. Nasze produkty tworzymy z serca i dbamy o najdrobniejsze szczegóły. Przy produkcji współpracujemy wyłącznie ze starannie wybranymi polskimi manufakturami – wszystkie nasze produkty wyprodukowane są od A do Ż w Polsce.

Jak prowadzić biznes z misją, żeby pozostać świeżym i uniknąć patosu?

Kluczem do sukcesu jest pozostanie wiernym ideałom, które założyliśmy sobie przy starcie projektu. W naszym przypadku są to: najwyższa jakość produktu bez kompromisów, tworzenie produktów, które sami chętnie nosimy, a także połączenie humoru i inteligentnej formy przekazu. Ważne jest także bycie otwartym na różne źródła inspiracji. W naszym przypadku inspirację czerpiemy zarówno ze słowników trudnych wyrazów, jak i z życia codziennego.

Jak wyglądały początki – od pomysłu do pierwszych produktów?

Początki sięgają 2011 roku, w którym Krzysztof założył stronę na Facebooku o nazwie Poprawna polszczyzna (https://www.facebook.com/ polszczyzna/). Z czysto hobbystycznej inicjatywy zrodziła się bardzo aktywna społeczność prawie 300 tys. fanów na Facebooku i 100 tys. osób odwiedzających blog Polszczyzna.pl.

Zanim zdecydowaliśmy się jednak na stworzenie w pełni profesjonalnej marki odzieżowej i złożenie wypowiedzeń w ówczesnych firmach przez dwa lata prowadziliśmy pilotaż. Polegał na stworzeniu kilkunastu nieskomplikowanych grafik i sprzedaży ich za pośrednictwem firmy, która zajmowała się całą logistyką, włącznie z produkcją, wysyłką i reklamacjami. W czasie pilotażu wyciągnęliśmy bardzo wiele wniosków – zaczynając od zbadania potencjału sprzedażowego, kończąc na weryfikacji zaproponowanych przez nas grafik oraz oczekiwań klienta w stosunku do jakości końcowego produktu. Ten eksperyment pomógł nam w podjęciu ostatecznej decyzji i tak pod koniec 2017 roku uruchomiliśmy markę Nadwyraz.com.

Jakie macie plany rozwoju – nowe produkty, współpraca z innymi markami lub projektantami?

Naszym planem jest dalsza popularyzacja języka polskiego nie tylko w Polsce, ale również na świecie. Nasze produkty trafiły już do ponad 30 krajów, wszędzie tam, gdzie są nasi rodacy. Głównym celem biznesowym jest utrzymanie wzrostu w kanale online i uruchomienie sprzedaży w fizycznych sklepach. Mamy nadzieję, że nasze produkty będą dostępne we wszystkich dużych miastach już w przyszłym roku. Jeśli chodzi o nowe produkty, to nasza lista pomysłów jest bardzo długa i jesteśmy pewni, że będziemy nadal zaskakiwać naszych klientów!

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *