Jazda dla przyjemności – niepublikowane zdjęcia

Po raz pierwszy pokazujemy niepublikowane zdjęcia z naszego wywiadu o custom cruiserach. Jeśli podobał wam się klimat letniego luzu na wyjątkowych rowerach nad brzegiem Wisły to zobaczcie fotki, które z braku miejsca nie ukazały się w druku, a mają równie wakacyjny klimat. Dla tych, którzy nie czytali artykułu w wersji drukowanej mamy poniżej krótką zajawkę wprowadzającą w klimat.

Jazda dla samej jazdy

Co to takiego cruisery i co to jest cruising? Chodzi o przemieszczanie się dla przyjemności samej podróży. A cruiser to pojazd – w tym przypadku rower – do leniwej przejażdżki po bulwarach, nadmorską promenadą lub na elegancki wypad do ulubionej kawiarni. Wszystko zaczęło się ponad 70 lat temu. To wtedy powstały pierwsze majestatyczne jednoślady na szerokich kołach, w których chodziło nie tyle o to, dokąd się jedzie, ale jak się wygląda i czuje podczas jazdy. Marką, która najbardziej wpłynęła na wykreowanie tego trendu, była niestety mało w Polsce popularna Schwinn. Ona pierwsza za priorytet postawiła sobie komfort jazdy i styl. Obecnie na naszym rynku oferta cruiserów bardzo dynamicznie się rozwija, zarówno dzięki dystrybutorom, którzy ściągają zagraniczne marki, jak i coraz liczniej pojawiającym się polskim producentom.

Nie tylko na plażę

Cruiser ze względu na swoje balonowe opony znany również pod nazwą balloon bike, to rower, który łączy prostotę technologii z wyjątkową wygodą i bardzo wysokim współczynnikiem stylu. W latach 60. i 70. był popularnym środkiem transportu wśród plażowiczów i surferów w USA. Dzięki temu zdobył swój „plażowy” przydomek. Później, wyparty przez rowery sportowe, zniknął z rowerowego rynku, by obecnie powrócić ze zdwojoną siłą stylu i charakteru. Cruisery mimo, że same w sobie mają dużo indywidualizmu, to coraz częściej są przerabiane, modyfikowane lub nawet budowane od podstaw według indywidualnych projektów jako custom. Podobnie jak niektórzy przerabiają lub wręcz budują od zera swoje samochody czy motocykle, tak ekipa z „Balloon Bike” tworzy custom cruisery. Nie można tu mówić o modzie, gdyż jest to raczej powrót do korzeni i zaprzeczenie kultury masowej. Okazuje się, że oprócz importowanych modeli można kupić w Polsce solidne i cenione na świecie cruisery produkowane właśnie w naszym kraju. Na tym polega prawdziwa innowacja – mechanika precyzyjna i dobry design to coś jeszcze lepszego niż kolejna aplikacja mobilna.

Tekst: Redakcja Exclusivemag.pl, zdjęcia: Piotr Mleczko

Na zdjęciach ekipa sklepu i rowery balloon-bike.pl

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *