5 mitów treningowych

Mity i obawy – Co powstrzymuje ludzi przed rozpoczęciem ćwiczeń, czego się obawiają lub czego nie wiedzą, co powoduje, że odkładają decyzję o rozpoczęciu ćwiczeń w nieskończoność. Na te wszystkie wątpliwości odpowiadają specjaliści z 72D CrossFit.

Jak zaczac czwiczyc 72d 03

W obecnych czasach ciężko wytłumaczyć się brakiem funduszy na trening czy słabym dostępem do wiedzy. W internecie można znaleźć amatorskie plany treningowe oraz podstawowe wytyczne dla osób rozpoczynających przygodę ze sportem. Na YouTubie cały czas pojawiają się fanatyczne przykłady osób ćwiczących w domu, bez sprzętu, bez zaplecza. Zatem, według nas odpowiedź jest bardzo prosta: BRAK DETERMINACJI a mówiąc mało dyplomatycznie: LENISTOWO.

Ludzie tłumaczą się pracą, brakiem czasu, obowiązkami rodzinnymi. Praktyka pokazuje że jeśli ktoś bardzo chce, może zrewolucjonizować swoje życie.

1. Po co się gdzieś zapisywać – Co jesteśmy w stanie zrobić ćwicząc samodzielnie, a do czego zaangażować trenera i profesjonalne centrum treningowe.

Znamy wiele przykładów prawdziwych indywidualistów, którzy w zaciszu domowym zbudowali ekstremalną formę, nawet w oparciu o ćwiczenia tylko na własnym ciężarze ciała. Niestety jest to mniejszość. Dla ludzi którzy chcą bezpiecznie, szybko i bez wieloletniej edukacji osiągnąć zamierzony cel, tworzą się centra treningowe. Tam pod okiem specjalistów każdy może zrealizować swój plan.

2. Dowód, że sukces jest możliwy – Budująca historia, kogoś kto zmienił swoje życie, dzięki lepszej formie fizycznej, ktoś z kim możemy się utożsamiać.

W naszym boxie znamy wiele takich przykładów. Od osób z nadwagą po wracających po kontuzji. Myślę że takie „zwykłe” historie są najlepsze, bo prawdziwe. Najlepiej przyjść do nas na trening i porozmawiać z paroma osobami.

3. Aspekt społeczny – Czy trenując nie stajemy się trochę denerwujący? Ciągłe posty na facebooku z Endomondo, selfie z płaskim brzuchem, pizzy nie zamówię – generalnie aspołecznym dziwakiem.

Ekshibicjonizm w internecie to zjawisko szersze i wykracza poza sport. Dobrze jeśli potrafimy zachować dystans do wszystkiego co robimy. Do treningu i swojej sylwetki również.

Jak zaczac czwiczyc 72d 02

4. Aspekt finansowy – Czy ćwiczenie jest tylko dla bogaczy, którzy w ten sposób znajdują jeszcze jeden powód, by okazać swoją pogardę dla otoczenia i dobrze bawić się we własnym gronie?

Pytanie jest trochę prowokacyjne, ale rozumiem jego cel. Kiedyś, w czasach monarchii, otyłość były wyrazem bogactwa. Teraz na odwrót. Badania pokazują że problem otyłości dotyka częściej biedniejsze grupy społeczne. Jednak moim zdaniem nie jest to kwestia stricte ceny za karnet, co świadomości i kultury. W tym momencie w boxach crossfitowych spotykają się zamożni biznesmeni z młodymi studentami czy osobami na emeryturze. Łączy ich pasja sportu a nie pieniądze na koncie.

5. Propozycja rutyny dbania o formę dla kobiety – Jeśli mam zacząć dziś to co powinnam zrobić?

Pójść na intensywny spacer bez względu na pogodę. Potem należy zastanowić się jaką formę ruchu lubię najbardziej i poszukać w internecie informacji lub zapytać znajomych którzy wiemy że uprawiają sport. To pierwszy krok, który pozwoli nam na rozpoczęcie ćwiczeń i nic nie kosztuje. Dla osób zdecydowanych na zakup karnetu proponujemy konsultację z profesjonalnym trenerem, który oceni poziom sprawności i dobierze odpowiedzialny plan.

Jak zaczac czwiczyc 72d 01

Tekst i zdjęcia: 72D | CrossFit – GTX Training | 72D.pl

 

Print Friendly

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *