Błędy, które popełniają wszyscy doradcy klienta

Znowu nie udało Ci się namówić klienta do zakupu Twojego produktu? Pomimo kilku lat stażu w danym dziale dalej nie odnosisz tak spektakularnych zwycięstw, jak inni koledzy będący na podobnych stanowiskach? A może popełniasz jakieś błędy w kontaktach z klientami, o których nawet nie masz pojęcia?

bledy doradcy klienta 01

Zobacz, jakie wpadki najczęściej popełniają doradcy klienta i zrób wszystko, by jak najszybciej wyeliminować je ze swojej pracy!

 1. Masz tylko 3 minuty żeby podejść do klienta

Dlaczego zatem poraz kolejny się z nim nie przywitałeś, nie podchodzisz? Czy wiesz, że uprzejme dzień dobry, uśmiech na twarzy i krok w stronę każdego, kto wchodzi do sklepu to połowa sukcesu do tego, by zwiększyć wskaźniki sprzedaży. Pamiętaj, masz 3 minuty na to, by podejść do klienta, porozmawiać z nim i wysłuchać jego potrzeb. Więcej czasu nie będzie, prawdopodobnie już nigdy.

 2. Znowu masz zły dzień?

Nie szkodzi, dla klienta zawsze musisz być uprzejmy. Uśmiech, odrobina zrozumienia i zainteresowania to naprawdę nie będzie kosztowało Cię wiele. Tymczasem, znacznie zwiększysz sprzedaż w swoim miejscu pracy. Jeśli Ty jesteś miły to klient z pewnością to doceni.

Pamiętaj! Klient ma dobrą pamięć, jeśli raz się do Ciebie zniechęci to prawdopodobnie już nigdy nie wróci.

 3. Nie oceniaj

Ten klient już na pierwszy rzut oka wydaje Ci się mało majętny lub nieprzekonany do zakupu produktu? Podczas jego obsługi nie starasz się zatem tak, jak w przypadku innych osób, które odwiedzają Twój sklep. Czy wiesz, że zbyt pochopna ocena, to najgorsze co możesz sobie zafundować. Po pierwsze obrażasz klienta. Po drugie bardzo często ocena ta jest myląca i niesprawiedliwa. Zastanów się, ile razy Ty sam mógłbyś zostać w ten sposób dyskryminowany wbiegając w dresie do sklepu – bo np. nie miałeś czasu się przebrać.

 4. Nie mów językiem dziecka do dorosłych

Klient nienawidzi, jeśli mówi się do niego jak do 5-letniego dziecka. Stoliczek, telefonik, abonamencik – wszystko idealne i posiadające nadprzyrodzone możliwości. Chyba sam w to nie wierzysz? Dlaczego zatem uważasz, że klient połknie haczyk przesadnego języka korzyści?

 5. Nie przekłamuj rzeczywistości

Obiecywanie, że ten produkt ma wyjątkowe funkcje, których nie posiada żaden inny to także mało sensowne działanie. Klient z reguły posiada podstawową wiedzę na temat tego, czego szuka. Twoją gadaniną tylko go do siebie zniechęcisz.

6. Coś poszło nie tak?

Klient przychodzi ze skargą, a Ty co robisz? Obwiniasz inne działy. Nie można być chyba mniej profesjonalnym. Sprawiasz, że Twoja firma staje się mało wiarygodna, a klient nie che z nią dłużej współpracować.

7. Kultura pracownicza

Jeśli w miejscu, gdzie spotykasz się z klientami pracujesz także z innymi współpracownikami, to koniecznie uważajcie na swoje zachowanie. Zabronione jest posługiwanie się wulgarnym językiem, żartowanie, przesadne czułostki. Takim zachowaniem wprowadzamy klienta w zakłopotanie.

8. Twoje miejsce pracy to informacja jaki jesteś

Zadbaj zatem o to, by zawsze było czyste, schludne i pozbawione przedmiotów, które mogą w jakiś sposób obrazić klienta.

Autor: Natalia Staśkowiak
Artykuł został przygotowany na podstawie: http://praca.money.pl/oferty/doradca-klienta/

Fot. CWCS Managed HostingCC BY 2.0

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *