Akacja Nie robię tego za darmo

Jak wiecie leży nam na sercu dobra komunikacja pomiędzy pracownikami, a pracodawcami, dlatego też polecamy Waszej uwadze akcję „Nie robię tego za darmo”. Bezpłatne staże i praktyki – niewolnictwo XXI wieku czy konieczność na dzisiejszym trudnym rynku pracy? Dyskusję na ten temat chcą wywołać organizatorzy kampanii „Nie robię tego za darmo”, którzy skłaniają się ku temu pierwszemu podejściu.

 „Zlecano mi najgorsze prace, pracownicy firmy wykorzystywali na maxa to, że jestem do ich usług. Jeśli nie było nic do zrobienia, nikt nie zwracał na mnie uwagi”; „Każdy mój pomysł był odrzucany, nie płacono mi nic i wiedziałam że i tak nie zostanę tam dłużej. Potrzebne było mi doświadczenie, a to jedyna była opcja żeby je zdobyć”; „Wszak to rzecz pewna i oczywista: niegdyś niewolnik, a dziś: stażysta”.

Kampania zachęca wszystkich studentów i absolwentów, którzy mieli okazję uczestniczyć w bezpłatnych stażach i praktykach do podzielenia się swoimi doświadczeniami, które będą opublikowane na stronie.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na skalę problemu i propagowanie alternatyw – w tym przez stałe udostępnianie informacji o akcesie do płatnych, wartościowych praktyk i staży na terenie całego kraju, które znajdą się w tworzonej na stronie bazie. Kampania zachęca do dołączenia do niej wszystkie firmy, które płacą studentom za pracę, nie wyzyskują ich i dbają o rozwój zawodowy swoich pracowników. Znalezienie się firmy wśród grona partnerów wspierających kampanię jest potwierdzeniem najwyższych standardów w zakresie zarządzania pracownikami.

„Nie robię tego za darmo” jest pierwszą w Polsce kampanią społeczną z zakresu etyki biznesu, zorientowaną na osoby wchodzące na rynek pracy. Jest manifestem krytycznym przeciwko pracy młodych ludzi pozbawione wynagrodzenia. Celem kampanii jest wzbudzenie dyskusji wokół bezpłatnych staży i praktyk, oferowanych przez pracodawców. Kampania zwraca uwagę na patogenne mechanizmy związane z tym zjawiskiem, razem z systemowymi negatywnymi konsekwencjami. Chce promować aktywność zawodową wśród młodych osób, przewartościować przeświadczenie, że bezpłatne praktyki są jedyną szansą na zdobycie doświadczenia i promować najwyższe standardy stażów i praktyk.

Organizatorem kampanii, która wystartowała 20 września i potrwa do września 2014, jest Fundacja Wspieramy Wielkich Jutra. Inne działania, które będą prowadzone w ramach kampanii, to m.in. kampania outdoorowa, panele dyskusyjne na uniwersytetach, współpraca z organizacjami studenckimi oraz działania niestandardowe w przestrzeni miejskiej. Inicjatorem kampanii jest serwis pracy zdalnej inCLICK, a wykonawcą agencja Commercial Communications.

Więcej informacji: www.nierobietegozadarmo.pl

Tekst i zdjęcia: nierobietegozadarmo.pl
Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *