Szukaj

5 pomysłów na własny biznes od zaraz

Jeśli marzycie o założeniu własnej firmy, ale nie macie odwagi tego zrobić to mamy coś dla Was. Ludzie zwykle traktują marzenie o własnym biznesie jako odskocznię od problemów w pracy. Dlaczego? Wydaje im się, że własna firma to nadzieja na wolność finansową, swobodę czasu pracy i robienie tego co się lubi. Czy to możliwe?

pomysly na biznes

No cóż, ci który spróbowali, wiedzą, że własny biznes wygląda nieco inaczej niż się tego spodziewali. Dla tych, którzy chcą przekonać się na własnej skórze przygotowaliśmy garść pomysłów, sprawdzonych i łatwych do zaczęcia. Korzystając z doświadczenia naszych ekspertów proponujemy rozwiązania, które nie wymagają rzucania się od razu na głęboką wodę i ryzykowania wszystkiego. Ale jeśli się powiodą, mogą dać szansę na skalowalny biznes, a nie tylko samozatrudnienie. Grunt to od początku nie robić rzeczy za darmo i w barterze i nie bać się zrozumieć formalnej strony biznesu. Demonizowana przez wszystkich papierologia wcale nie jest taka straszna, a porządkuje myślenie. Zresztą jeśli będziesz mieć za dużo faktur zatrudnisz księgowego!

1. Zaprojektuj własne ciuchy

Jeśli interesujesz się modą i chcesz uszyć swoją kolekcję dziś jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek. Po pierwsze jest sporo firm i ludzi, którzy już to robią. Zamiast zaczynać wszystko od nowa znajdź niszową markę, która najbardziej Ci się podoba i nawiąż z nią kontakt. Jeśli Twój pomysł im się spodoba możesz dołączyć do istniejącego projektu, aby zobaczyć czy rzeczywiście jest to biznes dla Ciebie. Jeśli masz własną wizję skorzystaj z ofert w sieci dzięki którym uszyjesz swoje ciuchy profesjonalnie i w zamierzonym budżecie. Druga rzecz, która działa na Twoją korzyść to liczne platformy internetowe dla niezależnych projektantów. Uszyj jak najszybciej pierwsze egzemplarze i wystaw je na sprzedaż, dzięki temu uzyskać natychmiastowy feedback z rynku co działa, a co musisz poprawić.

2. Załóż bloga o swojej pasji

Uwielbiasz robić zakupy i możesz godzinami rozmawiać o nowych ubraniach czy produktach? Załóż bloga i rób to w zorganizowany sposób. Ale czy przypadkiem nie ma już setek podobnych blogów? Jeśli chcesz pisać ogólnie o modzie to pewnie ciężko będzie się przebić. Ale już jeśli Twoją pasją jest konkretny styl ubierania się, albo coś zupełnie z modą niezwiązanego jak na przykład Twój ulubiony rodzaj kuchni, samodzielna produkcja kosmetyków, recenzowanie nowych lokali czy wydarzeń. Jeśli skupisz się na wybranym temacie i będziesz systematycznie pozyskiwać grono wiernych czytelników prędzej czy później znajdziesz reklamodawców, którzy zechcą pokazać się koło Twoich treści. Jak to zrobić? Sposobów jest wiele, a wybór zależy od charakteru Twego bloga. Lepiej wybierz darmową platformę blogową, która najbardziej Ci odpowiada. Ważne, żeby skupić się na pisaniu i zdjęciach, a nie kwestiach technicznych.

3. Zacznij uczyć innych

Uprawiasz na poważnie ulubioną dyscyplinę sportu, tańczysz lub trenujesz? A może znasz doskonale mniej popularny język obcy lub umiesz posługiwać się skomplikowanym programem komputerowym? Zacznij udzielać płatnych korepetycji z tego co dla Ciebie proste i przyjemne. Ludzie lubią uczyć się od osób, którym dana rzecz sprawia przyjemność. Nie martw się o swoją moc przerobową, jeśli zapotrzebowanie się zwiększy łatwo znajdziesz znajomych po fachu, którzy nie pogardzą dodatkowym zleceniem.

4. Zostań importerem swojej ulubionej marki

Twoje ulubione perfumy, ciuchy lub słodycze są dostępne tylko za granicą? Wydaje się mało prawdopodobne, ale ciągle jest wiele marek i produktów, które można nabyć tylko na określonych rynkach. Może jeszcze nikt nie wpadł na pomysł, żeby je sprowadzić? Może tak być! Spróbuj zidentyfikować, kto stoi za daną marką. Może się bowiem okazać, że to globalny koncern, dawno obecny w Polsce, który zwyczajnie nie przewiduje sprzedaży danej marki w innych krajach. Ale może to być też średniej wielkości firma, która jeszcze nie zdążyła zainteresować się polskim rynkiem. Napisz do nich i zaproponuj, że możesz sprowadzić na próbę pierwszą niewielką partię ich produktów. Następnie spróbuj je sprzedać choćby za pośrednictwem serwisu aukcyjnego. Jeśli produkt się sprzeda spróbuj sprowadzić więcej negocjując z producentem lepszą stawkę i umowę na wyłączność. Nie krępuj się, wysłanie e-maila nic nie kosztuje, a producent zwykle będzie zachwycony możliwością poszerzenia sobie sieci dystrybucji.

5. Zostań ekspertem od wakacji

Lubisz podróżować i często bywasz w egzotycznym kraju na końcu świata lub w popularnym mieście turystycznym w Europie? Napisz o nim internetowy przewodnik, rekomenduj hotele i środki transportu i biura podróży. Dziel się swoimi zdjęciami i pomysłami na spędzanie czasu. Ludzie dużo chętniej zaufają radom kogoś podobnego do nich, kto rzeczywiście bywa w danym miejscu i zna je od podszewki. Wszyscy, dla których turystyka jest podstawowym biznesem, będą pragnęli Twojej recenzji i rekomendacji. Ale pamiętaj, że w tym biznesie grunt to bezstronna ocena, zaangażowanie i bycie na bieżąco. Ekspert musi pierwszy wiedzieć co w trawie piszczy i być obecny na miejscu.

Tekst: Jan Strzelba, fot. Walter Lim CC BY 2.0